«مکث» به زودی روی آنتن شبکه 1

برنامه گفتگو محور «مکث» به زودی از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

این برنامه که به صورت یک جُنگ، ساختار گفتگومحوری دارد، به تهیه‌کنندگی افشین حسین خانی و اجرای سیاوش عقدایی، روز‌های یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه حوالی ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰ صبح و دوشنبه‌ها حوالی ساعت ۲۳ تا ۳۰ دقیقه بامداد به طور زنده روی آنتن می‌رود.

«مکث» در هر برنامه، پرونده‌ای را پیرامون موضوعات اجتماعی باز می‌کند، پرونده‌ای از اتفاقاتی که هر روز آنقدر جلوی چشمان ما هستند که آن‌ها را نمی‌بینیم. کودکان کار، تکدی گری، مالکیت معنوی و کپی رایت، جراحی‌های زیبایی، وضع ایران در حاشیه جنگ جهانی دوم، شاخ‌های فضای مجازی، امیرکبیر، مد و لباس، جاده ابریشم و نشردیجیتال از جمله موضوعات برنامه «مکث» خواهد بود.

به گفته تهیه کننده این برنامه، «مکث» تلاش می‌کند چیز‌هایی را که کمتر می‌بینیم یا کمتر توسط رسانه‌ها بازتاب داده می‌شود و یا به سادگی در اینترنت یافته نمی‌شود را برای مخاطبان بیان کند.

افشین حسین خانی درباره محتوای این برنامه اظهار داشت: روز‌های یکشنبه محور‌های اجتماعی مانند کودکان کار، روز‌های سه شنبه محور تاریخی مثل ابعاد پنهان تاریخ نفت ایران و روز‌های پنج شنبه محور فرهنگی، ادبی و هنری مانند سینماداری در ایران طرح و بررسی می‌شود.

وی درباره مهمانان این برنامه هم بیان کرد: ما در این برنامه دو دسته مهمان داریم، یک دسته کارشناسان مرجع مرتبط با موضوع و گروه دوم افرادی که با محور هر برنامه مرتبط و ذینفع هستند؛ مثلا در موضوع جراحی زیبایی هم به سراغ پزشک می‌رویم و هم بیمار و از زوایای مختلف موضوع را کالبدشکافی خواهیم کرد.

گفتنی است؛ «مکث» کاری از گروه فرهنگ، هنر و تاریخ شبکه یک سیما است.