گلایه های "بهاره افشاری" درباره هدیه 6 میلیاردی

بهاره افشاری کارگردان مستند «سریک» در خصوص ماجرای پیش آمده درباره هدیه شش میلیاردی شهرداری تهران اظهار داشت: ما همچون فیلم‌های دیگر مراسمی برای اکران فیلم برگزار کردیم و در آن مراسم شخصی به نام حسنی از ما خواست که روی سن صحبت کند؛ حتی مجری طرح «سریک» نسبت به این موضوع گفت که چرا خارج از کنداکتور چنین اتفاقی افتاد.

وی با ابراز بی‌اطلاعی از برگزاری جشن تولد در اکران خصوصی فیلمش، ادامه داد: خودشان در آن مراسم گفتند برای حمایت می‌خواهیم هدیه‌ای را به این فیلم بدهیم و به مناسبت روز تولد خانم افشاری هدیه را اهدا می‌کنیم و من هم اولین بار مثل همه این موضوع را در همان مراسم شنیدم؛ در حالی که بعد از بازخورد‌ها، تکذیبیه‌ای مبنی بر ندادن بیلبورد منتشر شد. اما ما فیلم صحبت‌های این آقا را داریم که می‌گوید ما با آقای ضرغامی رئیس زیباسازی شهرداری تلفنی صحبت کردیم و ۲۰ بیلبورد برای این کار در نظر گرفتیم.

افشاری افزود: اما نمی‌دانم چرا اکنون آقای ضرغامی می‌گوید اطلاعی ندارم. بنابراین دروغ را کسی می‌گوید که از عوامل ما نیست. من به این بحث هدیه کاری ندارم، شاید هزار نفر بخواهند به هزار نفر دیگر هدیه بدهند، نباید به کسی که هدیه می‌گیرد، اتهام بزنند. البته قیمت این بیلبورد‌ها از کجا آمده که شش میلیارد ارزش دارد، اصلا همچین قیمتی نیست.

وی بیان کرد: وظیفه‌ شهرداری ارائه بیلبورد به فیلم است؛ از قبل این قانون بوده و حالا هم وجود دارد. حتی فردای روز مراسم با مجری طرح تماس گرفتند که به صورت مکتوب نامه‌ درخواست بیلبورد را بزنید که به فاصله‌ ۲۴ ساعت بعد از اکران فضایی علیه من درست شد که من نمی‌توانم از زحمت یکساله‌ گروهی که با بودجه‌ اندک این فیلم را ساخته، سکوت کنم. چطور می‌شود من امروز به مطبوعات نامه بدهم و بلافاصله مدیران شهرداری آن را تکذیب کنند و به گروه ما توهین کنند.

افشاری خاطرنشان کرد: به عنوان تهیه کننده از این حواشی نمی‌توانم بگذرم و چیزی نگویم چراکه گروه را فدای بازی می‌کنند که حداقل من آدم بدش نیستم.