تازه ترین خبرها از حال و روز "مهدی فخیم زاده"

عباس بلوندی طراح صحنه سینما و تلویزیون درباره آخرین وضعیت جسمانی مهدی فخیم زاده گفت: مهدی فخیم زاده حالش بسیار خوب و عالی است و مانند قبل از سانحه تصادف سرحال و با نشاط در انتظار از سرگیری تولید "مشت آخر" است. 

وی در همین راستا افزود: قرار بر این است که تولید "مشت آخر" با حضور مهدی فخیم زاده برای بخش‌هایی که باقی مانده از سرگرفته شود تا عوامل با حضور در لوکیشن های مورد نظر و ضبط ادامه کار، تولید فیلم را به پایان برسانند.

طراح صحنه "مشت آخر" درباره زمان از سرگیری تولید اظهار کرد: زمان دقیق شروع فیلمبرداری مشخص نیست اما با توجه به حال خوب مهدی فخیم زاده این زمان دور نیست. 

وی در پاسخ به این سوال که اگر فیلمبرداری از سر گرفته شود چه مدت زمان خواهد برد بیان کرد: واقعیت این است که سکانس‌ها و کلیه پلان‌های این فیلم در زمان سانحه تصادف مهدی فخیم‌‎زاده گرفته شده بود و تنها دو سکانس تا پایان فیلمبرداری فیلم باقی مانده بود که این حادثه رخ داد. 

بلوندی خاطرنشان کرد: در واقع دو سکانس تا پایان "مشت آخر" مانده است که با شروع مجدد فیلمبرداری فکر می‌کنم در دو روز این کار به پایان می‌رسد. 

گفتنی است؛ فیلم "مشت آخر" جدیدترین فعالیت سینمایی مهدی فخیم زاده در مقام کارگردان محسوب می‌شود که پس از پیش تولیدی یک ماهه از اول خردادماه در سکوت خبری در تهران مقابل دوربین رفته است. فخیم زاده نگارش فیلمنامه فیلم جدید خود را اوایل سال گذشته به پایان رساند و پس از آن نیز برای آن موفق به دریافت پروانه ساخت شد. این بازیگر و کارگردان پیش‌تر قرار بود فیلمبرداری این فیلم را پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آغاز کند که در نهایت تولید آن حدود یک سال به تعویق افتاد.

در "مشت آخر" با نام قبلی "مشت در وقت اضافه"، گوهر خیراندیش، احمد نجفی، رامین راستاد، گلناز خالصی، حمیدرضا قلی خانی، سیاوش معمارزاده، آتنا مهیاری همراه با خود مهدی فخیم زاده به ایفای نقش می پردازند. تست گریم تمامی بازیگران این فیلم نیز به تازگی انجام شده است.

فیلم جدید فخیم زاده به مسائل اجتماعی و خانوادگی می پردازد و در قالب طنز موقعیت و در ژانری که به کمدی اکشن موسوم است موضوع خود را برای مخاطب مطرح می‌کند.

از میان عوامل اصلی پشت دوربین این پروژه نیز می توان به علیرضا زرین دست به عنوان مدیر فیلمبرداری، عباس بلوندی طراح صحنه و لباس، عباس رستگارپور مدیر صدابرداری و محمد گل افشار به عنوان طراح گریم اشاره کرد.

سیدحامد حسینی تهیه کنندگی «مشت آخر» را برعهده گرفته است.

آخرین ساخته مهدی فخیم زاده در سینما به ۱۴ سال پیش و به فیلم "هم نفس" برمی گردد که با بازی رویا نونهالی، مریلا زارعی، ناصر آقایی و خود وی در سال ۸۲ روی پرده سینماها رفت.

"مشت آخر" نوزدهمین تجربه کارگردانی فخیم زاده محسوب می شود.

این کارگردان در کارنامه سینمایی خود ساخت آثار شاخصی چون "مسافران مهتاب"، "همسر"، "ساده لوح"، "خواستگاری"، "بهار در پاییز" و… را دارد.

فخیم زاده در تلویزیون نیز مجموعه های پرمخاطبی چون "تنهاترین سردار"، "ولایت عشق"، "خواب و بیدار"، "حس سوم"، "بی صدا فریاد کن"، "قتل در ساختمان ۸۵" و "فوق سری" را کارگردانی کرده است. او در جشنواره سی و دوم فیلم فجر برای بازی در فیلم سینمایی "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" به کارگردانی بهروز افخمی کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

فخیم‌زاده اخیرا در شمال کشور در حال فیلمبرداری آخرین سکانس‌های فیلم سینمایی جدیدش، هنگامی که سوار موتورسیکلت بود دچار یک تصادف شدید با موتورسیکلت دیگری شد که با وجود نداشتن شکستگی، به دلیل ضربه واردشده به سر در بیمارستان طالقانی چالوس بستری و سپس به تهران منتقل شد و پس از چند روز طی روند درمانی سلامت خود را بازیافت.