«منظومه خوانی» را در رادیو فرهنگ بشنوید

کتاب «منظومه خوانی» به صورت مصور و با نوشتارهایی پژوهشی به چاپ ‌رسیده است. این کتاب با همکاری معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمع آوری شده است .

«منظومه خوانی» که مجموعه جستارهای دهمین جشنواره موسیقی نواحی است در سری برنامه‌های «ایلبانگ» رادیو فرهنگ پخش می شود. در این برنامه صادق چراغی با برخی هنرمندان برگزیده آن دوره از جشنواره گفتگو می کند. بخش دیگر برنامه نیز شامل نوشته‌هایی تحلیلی است که بر پایه آن متن گفتارها شکل گرفته است.

صادق چراغی قرار است متنِ گفتارهای برآمده از گفتگو با هنرمندان در این برنامه‌ها را در کتاب‌های دیگر و در بسته‌های موضوعی برای دوستداران موسیقی ایرانی گردآوری و آماده نشر کند که کتاب «منظومه خوانی» نخستین کتاب از این سری آثار به شمار می‌آید.

پژوهشگرانی که در این کتاب از نوشتارهایشان درباره دنیای منظومه خوانی استفاده شده است عبارتند از سید محمد مجتبی حسینی، محمدصادق رحمانیان، احمد صدری، حمید شهانقی، کیوان پهلوان، کیوان آقامحسنی، فواد توحیدی، دامون شش بلوکی، منوچهر تتری، هیرامی لورین ساکاتا، کرامت الله رحیم اف، فیض علی مراداُف، محمدابراهیم عالمی، بهمن‌یار شریفی و صادق چراغی.

ناشر این کتاب «نشر آرون» است.