با انجام این کار با خداوند در ستیز خواهید بود

حجت‎‌الاسلام والمسلمین حسینعلی یزدان‌دوست کارشناس علوم قرآنی درباره رازداری، گفت: رازداری از صفات انسان‌های وارسته است، آنهایی که به آخرت و قیامت اعتقاد دارند، از خدا می‌ترسند و در حفظ راز و آبروی دیگران تلاش می‌کنند.

وی در همین راستا افزود: دین اسلام بهترین دین است که بهترین سخن را به انسان آموزش می دهد و آبروی یک مومن حتی اگر گناهکار هم باشد نباید ریخته شود. هیچ کس نمی‌تواند بگوید مومن است مگر سه صفت داشته باشد، انسان مومنی که رازداری کرد قابل اعتماد، رفت و آمد و رفاقت است. در دعای کمیل آمده است یا ستارالعیوب، خداوند ستارالعیوب  و پوشاننده عیب ها است و آبروها را حفظ می‌کند.

این کارشناس علوم قرآنی درباره رازداری در انسان های معتقد اظهار کرد: انسان های معتقد به خداوند نیز باید مانند خداوند رازدار باشند و حرمت‌ها را حفظ کنند. دوم اینکه مومنان باید نشانی از امامان داشته باشد یعنی اهل مدارا کردن باشند. سوم انسان مومن باید صبور باشد که شامل صبر در معصیت، اطاعت و مصیبت می‌شود. چون صبر در تمام امورات باعث نجات انسان خواهد شد. 

وی درباره لزوم رعایت آبروی مومن و اجتناب از رازگویی، توضیح داد: حفظ حرمت و آبروی مومن لازم و ضروری است. خداوند می فرماید به عزت و جلالم سوگند اگر کسی با آبروی بنده گناهکار من بازی کند و آبروی وی را ببرد با من در ستیز است. این سخن یعنی حفظ ارزش‌ها و حریم‌ها مهم است. ما حق نداریم  حتی اگر شخصی یک روز هم گناه کرده باشد آبرویش را ببریم. اگر کسی جرمی مرتکب شده باشد و زندان هم رفته باشد، افراد حق ندارند آبرویش را ببرند چون این فعل جزو  گناه کبیره است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین یزدان دوست  خاطرنشان کرد: در برخی مواقع می‌توان رازی که وجود دارد را گفت و آن هم زمانی که  فسادی در حال گسترش است و جامعه و همسایگان اذیت می‌شوند. افراد در جامعه فعلی می توانند برای جلوگیری از این خطر به شکلی که رازداری مانع و سدی برای آن فساد شود، اقدام به بر ملا کردن راز کنند.