برخى کنسرت‌ها را با پارک اشتباه گرفته‌اند

امید نعمتی خواننده موسیقی پاپ درباره فالش خوانی در میان برخى از خوانندگان گفت: بسیاری از خوانندگان مطرح ما فالش می‌خوانند چون خواننده مانند ماشین و دستگاه موسیقی و یا مثل پیانو نیست که انتظار داشته باشیم به درستی و با ظرافت موسیقی را ادا کند. استاد ایتالیایی آواز بنده نقل می‌کرد که تاواروتی در هر اجرای موسیقی به طور متوسط 30 نُت فالش داشت.

وی در همین راستا افزود: فالش در موسیقی ما وجود دارد و تا حدی خطای انسانی است اما فالش نیز اندازه‌ای دارد که در وضعیت فعلی موسیقی ما نشان از بلد نبودن است یعنی هر کسی اقدام به خوانندگی می کند، روندی را شکل داده که تبدیل به فاجعه شده است.

خواننده گروه پالت درباره فالش خوانی در موسیقی کشور اظهار کرد: کسی که فالش می‌خواند مانند این است که یک فرد نا آشنا به فیزیک بخواهد در دانشگاه صنعتی شریف به تدریس فیزیک بپردازد که قطعا چنین دانش و توانی را ندارد. فکر می‌کنم بخش اعظم خوانندگان فعلی عرصه موسیقی از نظر دانش مانند فرد ناآشنا به فیزیک هستند یعنی اصلا بلد نیستند بخوانند.

نعمتی افزود: هر روز بر تعداد خوانندگان نابلد افزوده شده و موسیقی درست و درست خواندن در اولویت خوانندگان نیست و بیشتر دوست دارند قطعاتی با شعر عاشقانه بسیار ضعیف و یک ریتم شیش و هشت داشته باشند، کنسرتی بگذارند و پول در بیاورند که این روند در عرصه موسیقی بسیار زیاد و فاجعه بار شده است.

نعمتی برای بهبود وضعیت موسیقی از آسیب فالش خوان‎ها بیان کرد: باید ساختارهای موسیقی کشور مانند گذشته عمل کند که در آن اساتید موسیقی از علاقمندان تست مى گرفتند و به سختى خوانندگان را وارد این عرصه مى کردند،در کنار این فیلترینگ می‎توان به راه دیگری نیز اشاره کرد و آن بالابردن آگاهی موسیقیایی مردم است و فکر می‎کنم مردم بهترین کسانی هستند که باید یک اثر موسیقیایی را قضاوت کنند.

وی درباره آگاهی مخاطبان از موسیقی توضیح داد: با مخاطبان زیادی در فضای مجازی ارتباط دارم و می‌بینم که گوش آنان اصلا با موسیقی ایرانی آشنایی ندارد. گوش  افراد باید از سنین کودکی تربیت شود یعنی اگر آموزش داده شود و از موسیقی ایرانی و خارجی گفته شود که کمی آگاهی پیدا کنند دیگر هیچ مخاطبی به سوی موسیقی های‌ دیگر و کنسرت‌ها نمی‌رود اما متاسفانه برخى از مردم صرفا می‌خواهند خوشحالی کنند بنابراین به شکلى به کنسرت‌ها می‌روند که گویی به پارک یا جایى براى پایکوبی می‌روند و وقتی در اجرای کنسرت یک خواننده می‌نشینند اصلا موسیقی را  گوش نمی‌دهند.

خواننده "لیسانسه ها" درباره آخرین فعالیت‌های خود گفت: در حال آماده سازی قطعات موسیقی هستیم و شاید در اواخر تابستان اولین کنسرت گروه جدید پالت برگزار شود. پیش از برگزاری کنسرت گروه پالت دو قطعه در تابستان به فاصله یک ماه از هم منتشر خواهیم کرد و تهیه کننده باید در این باره اقدام کند که روز گذشته در صحبت‌هایی که داشتیم قرار شد تا یک ماه آینده یکی از آنها منتشر شود. هنوز اسم آنها انتخاب نشده است و در حال بررسی شعرها هستیم تا اسمی برای قطعات انتخاب کنیم.

نعمتی خاطرنشان کرد: با توجه به این که قرار است شکل موسیقی گروه تغییر کند این روزها با اعضای گروه در حال آزمون و خطا هستیم و به کلاس ساخت موزیک با کامپیوتر می‌رویم. این تمرین را با برنامه‌ای به اسم لاجیک انجام می‌دهیم که می‌توان از طریق آن موسیقی ساخت و تنظیمات الکترونیک روی آن انجام داد. همیشه گروه پالت روی موسیقی اکوستیک و با ساز فعالیت داشت و از این پس قصد دارد روی موسیقی با کامپیوتر کار کند بنابراین قطعاتی را با کمک کامپیوتر انجام خواهیم داد که برای آن کلاس می‌رویم.