خانم مجری، از جذابیت های «خانه ما» می گوید

المیرا شریفی مقدم گوینده خبر ؛درباره مجموعه مستند «خانه ما» که به تهیه کنندگی حسین افشار جمعه ها از شبکه نسیم پخش می شود، گفت: یکی از ویژگی های این برنامه ,رعایت الگوهای مصرف است و نکاتی که به عنوان مصادیق اقتصاد مقاومتی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: به طور مثال می بینیم خانواده ها برای تعیین هزینه، مایحتاج یک ماه آینده را می نویسند و هزینه ها را بر این اساس برنامه ریزی می کنند و یا تصویری از کنتور برق و آب در بعضی از قسمت ها دیدیم و خانواده ها نشان می دادند که چطور قرار است هر یک مصرف انرژِی خود را مدیریت کنند. ما در این رقابت ها، چالش هایی را می بینیم که مخاطب را نه به سمت ساده زیستی بلکه به سمت درست استفاده کردن هدایت می کند.

مجری شبکه خبر درباره آگاهی دادن به خانواده ها نسبت به مصرف درست در مجموعه «خانه ما» تصریح کرد: این مجموعه در اصل یاد می دهد چطور از آنچه داریم صحیح استفاده کنیم چرا که خیلی مهم است تا قدر آنچه را که در خانه است، بدانیم و خیلی خوب است که بچه ها یاد بگیرند قدر داشته هایشان را بدانند.

وی ادامه داد:ما بسیاری از امکانات را به راحتی در اختیار بچه ها قرار می دهیم اما نکته جالبی که در این مجموعه وجود دارد این است که خانواده ها درباره لوازم مصرفی، خریدها و هزینه های آنها صحبت می کنند و بچه ها به این ترتیب در جریان قرار می گیرند.

شریفی مقدم اضافه کرد: کمک اعضای خانواده به یکدیگر نکته خوب دیگری است که در این مجموعه نمایش داده می شود.

این گوینده خبر درباره حضور مردم واقعی در این مجموعه مستند اظهار کرد: این برای اولین بار است که چنین اتفاقی رخ می دهد و شاید بعضی صحنه ها نمایشی به نظر بیاید یا برخی از دیالوگ ها برای مخاطب مصنوعی محسوب شود که البته باید حق بدهیم که اعضای خانواده شاید به راحتی دوربین را نپذیرفته باشند.

وی با بیان اینکه به نظرم حتی این رفتارهای مصنوعی هم کمی قابل هضم است و اگر این کنش ها خانوادگی تر باشد جالب تر می شود،گفت: فرزندان خود من در منزل این مجموعه را می بینند و دنبال می کنند و فکر می کنم به هر حال این جذابیت را داشته که مخاطب آن را پیگیری می کند.

شریفی مقدم درباره جذابیت های این برنامه برای فرزندانش اظهار کرد: به نظرم این که پدر و مادر و بچه ها کنار هم نشسته اند و درباره اتفاقات واقعی و روزمره زندگی حرف می زنند یا واکنش نشان می دهند برای بچه ها جالب است و انگار بخشی از زندگی یک خانواده را می بینند.

وی با اشاره به مشکلات مصرف در کشور عنوان کرد: همانطور که گفتم این برنامه الگوی صحیح مصرف را نشان می دهد و این آموزش ها حتما برای جامعه ما نیاز است و وقتی توانسته، نظر بچه ها را هم جذب کند نشان می دهد که از جذابیت و سرگرمی هم غافل نبوده است.

این گوینده خبر در بخش دیگری از سخنانش گفت: فکر می کنم تبلیغات این مجموعه چندان چشمگیر نبوده از این رو بهتر است که تبلیغات بیشتری داشته باشد.

شزیفی مقدم در پایان درباره موقعیتی که خانواده ها در این برنامه در آن قرار می گیرند، گفت: موقعیتی که خانواده ها با میزان مشخصی از سرمایه برای یک ماه خود تصمیم گرفته و برنامه ریزی می کنند موقعیت جالبی است و من خودم دوست دارم این موقعیت را امتحان کنم، من تجربه های هیجان انگیز را دوست دارم.

گفتنی است;«خانه ما» به کارگردانی امین کفاش و احسان عمادی و تهیه کنندگی حسین افشار تولید شده و محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است.