عصبانیت آقای کارگردان از کمرنگ شدن ارزش ها در سینما

حمید زرگرنژاد نویسنده و کارگردان سینما؛ درباره جدیدترین فعالیت خود گفت: متاسفانه دو سال است که اشکال محتوایی از فیلمنامه  جدیدم گرفته اند و کسی پاسخگوی علت اصلی این جریان نیست و همه چیز از سوی آنها در حد حرف باقی مانده است.

وی با بیان اینکه چندین مرتبه درخواست مذاکره و گفتمان برای رفع مشکل احتمالی دادیم که متاسفانه بی جواب مانده است،گفت: هم اکنون نگارش فیلمنامه جدید دیگری را شروع کردم که شک ندارم این نیز رد خواهد شد. اما بارها سکانس های فیلمنامه ام را در فیلم های دیگر بر روی پرده می بینم .

زرگرنژاد بیان کرد :ابتدا گفتند به پرداخت بهتری نیاز است که با آقای مهران کاشانی این کار را انجام دادیم اما بعد گفتند اشکال محتوایی دارد که متاسفانه متوجه نشدیم که اشکال محتوایی از چه چیزی گرفته اند و معلق ماندن ما تا به حال پیامد آن است.

وی تصریح کرد : هر زمان به آنها می گویم مشکل چطور حل می شود کسی پاسخگو نیست و این باعث شده فکر کنم آیا بقیه  فیلمنامه های من پروانه ساخت می گیرند یا نه ؟! که البته با دیدن فیلم های رو پرده به این تناقض ها در مواجهه با فیلمنامه ام حیرت زده می شوم.

نویسنده و کارگردان سینما بیان کرد:گرفتن مجوز یک کمدی پر هیاهو از امضا پروانه ساخت تا اکران ،امتیازی است که تنها داشتن لیاقت و حتی سرمایه هم شرط آن نیست !

این کارگردان درباره تولید«ماهورا» و ویژگی های این اثر گفت : ما برای ساخت این فیلم زحمت فراوانی کشیدیم تا مخاطب با اثری کاملا مردمی روبرو شود که فکر می کنم به هدفمان رسیدیم، عاشقانه ای که از زندگی شاعرانه ایرانی در جغرافیایی زیبا و در خور پرده بزرگ سینما بود.در این فیلم عراقی ها به ایران تجاوز کردند و مردم خوزستان برای حفظ خاک ، ناموس ، زبان فارسی و مرزداری سنگ تمام گذاشتند البته اینطور مفاهیم گویا دغدغه مسئولان سیاست زده نیست و اصلا برای آن ها مهم نیست بر مردم چه گذشت!

وی بیان کرد : متاسفانه باید بگویم نسبت به«ماهورا» بی مهری های فراوانی شد و علت آن این بود که نگاه سیاسی روز جنگ دستمایه اش نبود و پرداختن به واقعه ای تاریخی بود یعنی رشادت های مردم و پافشاری آن ها بر حفاظت از خاک و زبان این مرز و بوم  و اینکه به جای جنگ، به عشق مردم به زندگی که همانا با آن جنگ را محو کردند پرداخته شده است.

زرگرنژاد گفت : باید بدانیم و بدانند فراموش کردن تجاوز عراق به ایران یک اشتباه بزرگ است.

این کارگردان در ادامه با اشاره به سختی کار در تولیدات سینمای دفاع مقدس عنوان کرد : با برخوردهایی که این مدت با آنها داشتم متوجه شدم سینمای دفاع مقدس متولی و صاحب خودش را دارد و متاسفانه ملاک هایی چون تحقیقات،ارزشهای سینمایی و... در تولید آنها مهم نیست و اصلا برای این افراد تعریف نشده است و به جز برای عده ای خاص ، تقلا وفعالیت در حوزه سینمای دفاع مقدس انگیزه دیگر می طلبد .

زرگرنژاد گفت :این روزها تلاش می کنم که فقط عصبانی نباشم و امیدوارم بتوانم اینگونه پیش بروم.