نگاهی کامل به بخش‌های تازه فیفا 2019

با توجه به نمرات منتشر شده از فیفا ۱۹ و نظرات کاربران و منتقدان نسبت به نسخه دمو رایگان این بازی، به نظر می‌رسد که با یکی از متفاوت‌ترین نسخه‌های سری فیفا در سال‌های اخیر روبرو هستیم. ویژگی های جدید فیفا ۱۹ کم نیستند و تعدادی از آن‌ها به طور کامل تجربه شما از این عنوان را دگرگون خواهند کرد. به همین مناسبت، در ادامه این مطلب به بررسی این بخش‌های تازه خواهیم پرداخت.

بخش‌های جدید

در چند سال اخیر، یکی از انتقادات وارد به سازندگان فیفا به عدم اضافه شدن بخش جدیدی به قسمت آفلاین بازی برمی‌گشت که به نظر می‌رسد این ضعف در فیفا ۱۹ به طور کامل و با بخش‌های جدیدی که در ادامه معرفی‌شان می‌کنیم، رفع شده است:

Cup Finals: در این قسمت، با توجه به اضافه شدن لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا به فیفا ۱۹ می‌توانید، مسابقات دو یا تک نفره را در قالب فینال این رقابت مهم انجام دهید.

No Rules: دیگر ویژگی جدید فیفا ۱۹ حالت بدون خطای آن خواهد بود. تجربه فوتبال بدون هیچ‌کدام از قانون‌هایش یک فانتزی برای همه علاقه‌مندان به این ورزش پرطرفدار است و این حالت از مسابقه با حالت No Rules به فیفا جدید اضافه شده تا شما بتوانید یک مسابقه کامل را بدون هیچ کدام از قوانین خاصی مثل آفساید یا ترس از گرفتن اخطار ادامه دهید.

Best Of Series: پیش از این هم بسیاری از افرادی که کنار یکدیگر و به صورت دونفره به تجربه فیفا در کنار یکدیگر می‌پرداختند،‌ رسیدن به تعداد مشخصی از پیروزی در زمین مسابقه را به عنوان هدف نهایی تعین می‌کردند. حال شما می‌توانید بدون دردسر کمتری این نوع از مسابقه دادن را با رقیبتان در فیفا ۱۹ تجربه کنید.

Headers & Volleys: در این بخش،‌ تنها گل‌هایی که به صورت ضربات والی یا ضربه سر به درون دروازه بروند، به حساب خواهند آمد. جالب است بدانید که برای جذاب‌تر شدن این بخش، گل زدن از روی ضربه سر یا به ثمر رساندن ضربه والی در فیفا ۱۹ آسان‌تر از نسخه‌های پیشین این سری شده است.

Home & Away: این حالت از مسابقه پیش از این هم در فیفا ۱۹ وجود داشت و شما می‌توانید مسابقه با حریفتان را در غالب یک بازی رفت و برگشت و قوانینی مانند تعداد گل زده در خانه حریف دنبال کنید.

First To: در این قسمت می‌توانید تا قوانین خاصی را برای خود مسابقه فوتبال تعین کنید. برای مثال قابلیت تعریف این قانون که کسی به تعداد مشخصی گل از فاصله پشت محوطه جریمه به ثمر برساند برنده بازی است، وجود خواهد داشت.

نگاهی به بخش‌های تازه فیفا 19

تاکتیک‌های پویا

سیستیم چینش تاکتیک برای یک مسابقه نسبت به فیفا ۱۸ کاملا تغییر کرده و یکی از ویژگی های جدید فیفا ۱۹ محسوب می‌شود. حال دست شما برای برنامه‌ریزی و تلاش برای دیکته کردن افکار خودتان در زمین مسابقه بازتر از گذشته خواهد بود. با امکانات جدیدی که در فیفا ۱۹ وجود دارد، می‌توانید تاکتیک‌های مختلفی را شخصی سازی کنید و برای هر کدام از حالت‌های هجومی و تدافعی تیم‌تان برنامه‌ مشخصی داشته باشید.

همچنین دو تاکتیک All Out Attack و Park The Bus هم از بازی حذف شده‌اند تا مسابقات نسبت به گذشت حس و حال واقعی‌تری پیدا کنند. البته حضور نداشتن این دو بخش به معنای کنار رفتن بازی صرفا هجومی و صرفا تدافعی نیست و شما می‌توانید تا هر کدام از درجات مختلف حالت‌ هجومی یا تدافعی تیم‌تان را بر حسب نیاز تغییر دهید.

زمان بندی در زدن شوت‌ها نیز دیگر فاکتور مهم طی یک مسابقه فوتبال و یکی دیگر از ویژگی های جدید فیفا ۱۹ خواهد بود. در گذشته و هنگام دکمه شوت را دوبار فشار می‌دادیم، ضربات به صورت زمینی به سمت دروازه حریف زده می‌شد. حال قابلیت تنظیم قدرت شوت بازیکنان با گزینه‌های متنوع‌تری در فیفا ۱۹ بازسازی شده‌ است.

با نگاه داشتن دو دکمه چپ و راست که بنابر نحوه شخصی سازی کنترلر شما می‌توانند بالا یا پایین باشند و گرفتن دکمه شوت، نواری بالای سر بازیکنان پدیدار می‌شود که امکان تنظیم قدرت شوت را به شما خواهد داد. سیستم انیمشن‌های بازی نیز به لطف به‌روزرسانی جدید موتور فراستبایت طبیعی‌تر و روان‌تر از گذشته شده و در کل تجربه فوتبال بازی کردن در این عنوان با فیفا ۱۸ به طور کامل متفاوت خواهد بود.

نگاهی به بخش‌های تازه فیفا 19

ویژگی‌های جدید آلتمیت تیم

بسیاری از ویژگی های جدید فیفا ۱۹ به بخش التیمیت تیم بازی اختصاص دارند.

در سال‌های اخیر و با جان گرفتن بازی‌های آنلاین، بخش آلتمیت تیم سری فیفا نیز به یکی از سودآورترین سرویس‌های الکترونیک آرتز تبدیل شده است. این کمپانی هر ساله سعی می‌کند تا با اضافه کردن المان‌های جدیدی به التمیت تیم، این قسمت را همچنان جذاب و پرطرفدار نگه‌دارد.

در یکی از جدیدترین این تغییرات، یک از ویژگی های جدید فیفا ۱۹ قسمت Division Reviles خواهد بود که شما در ابتدای کار و بعد از انجام چند مسابقه، تعین سطح شده و به لیگ مشخصی مطابق با مهارت فیفا بازی کردنتان منتقل خواهید شد. همچنین، بخشی به نام «لیگ آخر هفته» به فیفا ۱۹ اضافه شده که این امکان را به شما می دهد تا در صورت کسب امتیازی مشخص طی مسابقات هفتگی، در لیگ جداگانه که در آخر هفته ها برگزار می شود، با سایر افراد موفق طی هفته‌ای که گذشت، رقابت کنید.

علاوه بر تمام این مواردو تمام ویژگی های جدید فیفا ۱۹ احتمالا می‌دانید که الکترونیک آرتز در ماه های اخیر با این بحران که برخی از کشورها محتوای بخش آلتیمیت تیم بازی را نوعی قمار کردن می دانند، روبرو است. برای پاسخ به همین بحران، قسمت جدیدی را در فیفا ۱۹ شاهد آن هستیم که نام Player Picks است. در این بخش کاربران اجازه خواهند داشت که بعد از تهیه یک پک، یکی از بازیکنان را به انتخاب خودتان به تیم اضافه کنید.

نگاهی به بخش‌های تازه فیفا 19

در ضمن قسمت آیکون فیفا نیز مانند همیشه شاهد بازیکنان اسطوره‌ای دنیای فوتبال خواهد بود که تعدادی از آن‌ها را در ادامه باهم می‌بینیم:

  • ریوالدو از برزیل
  • لمپارد از انگلستان
  • جرارد از انگلستان
  • سیدروف از هلند
  • کرایوف از هلند
  • اوزه بیو از پرتغال
  • کاناوارو از ایتالیا
  • روبرتو باجو از ایتالیا
  • رائول از اسپانیا
  • ماکلله از فرانسه

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی

فیفا ۱۹ علاوه برای کنسول‌های پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ برای پی سی نیز عرضه خواهد شد. با توجه به سخت افراز مورد نیاز برای اجرای این عنوان که از سمت الکترونیک آرتز اعلام شده است، برای تجربه بدون مشکل فیفا جدید، با داشتن یک پی سی نسبتا متوسط به مشکلی بر نخواهید خورد و فیفا ۱۹ به همان اندازه قسمت پیشین، نیاز به پردازش و استفاده از سخت افزار کامپیوتر شما دارد.

نگاهی به بخش‌های تازه فیفا 19

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای فیفا ۱۹

  • سیستم عامل: Windows ۷/۸,۱/۱۰ - ۶۴-Bit
  • پردازنده: Core i۳-۲۱۰۰ @ ۳,۱GHz یا AMD Phenom II X۴ ۹۶۵ @ ۳.۴ GHz
  • حافظه رم: ۸GB
  • فضای مورد نیاز: حداقل ۵۰ گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GTX ۴۶۰ ۱GB یا AMD Radeon R۷ ۲۶۰
  • دایرکت‌ایکس: حداقل نسخه ۱۱
  • لوازم جانبی: کیبورد و موس یا کنترلر

 

سیستم مورد برای اجرای فیفا ۱۹ با بهترین کیفیت

  • سیستم عامل: Windows ۱۰ - ۶۴-Bit
  • پردازنده: Intel i۳ ۶۳۰۰T یا معادل آن
  • حافظه رم: ۸GB
  • فضای مورد نیاز: حداقل ۵۰ گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX ۶۷۰ یا AMD Radeon R۹ ۲۷۰X
  • دایرکت ایکس: نسخه ۱۲
  • لوازم جانبی: کیبورد و موس یا کنترلر