آغاز موج تازه اجراهای پاییزی تئاتر/عکس

با پایان یافتن تابستان و تعطیلات عاشورای حسینی موج جدید اجرای آثار نمایشی در تماشاخانه های شهر تهران آغاز به کار کرده است.

بر همین اساس تماشاخانه عمارت نوفل شاتو برنامه های اجرای خود در مهر ماه را بدین شرح اعلام کرد: نمایش "مثل شلوار جین آبی" به نویسندگی و کارگردانی احسان گودرزی، و تهیه‌کنندگی رامبد جوان، پس از سه‌ بار اجرای موفق در سال‌های ۹۳ و ۹۵، این‌بار در عمارت نوفل‌لوشاتو از تاریخ ۵ تا ۳۰ مهرماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن ۱ به روی صحنه می‌رود.

 

آغاز فصل تازه اجراهای تئاتر در فصل پاییز/رضا رویگری میهمان افتتاحیه نمایش به روی نی

نمایش "مینیمالیست‌هایی برای کودکی" به نویسندگی و‌کارگردانی نیلوفر تاجیک از ۲ تا ۱۹ مهرماه ساعت ۱۸ نیز در سالن ۱ عمارت نوفل‌لوشاتو به روی صحنه می‌رود .

نمایش "گوریل" نیز به نویسندگی و کارگردانی مهدی رضایی و نمایش "قویتر" به نویسندگی آگوست استریندبرگ و کارگردانی نیما خطیب از ۸ تا ۲۹ مهرماه، در سالن ۲، به روی صحنه می‌رود.

نمایش "دقیقا ۹سال و ۳ماه و ۲۰ روز پیش کجا بودی؟" به کارگردانی و نویسندگی فرشاد هاشمی از ۱۲مهر ساعت ۱۸:۳۰ به روی صحنه می‌رود و تا ۱۵ آبان ادامه دارد.

همچنین "حراج تئاتر" به کارگردانی سیامک صفری که از ۱۰ شهریور در روزهای شنبه اجراهای خود را آغاز کرده و تا ۲۵ اسفندماه به روی صحنه می‌رود؛ این نمایش حاصل کارگاه‌های ایشان است و تا کنون با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شده است.

 

آغاز فصل تازه اجراهای تئاتر در فصل پاییز/رضا رویگری میهمان افتتاحیه نمایش به روی نی

روزبه حسینی با "سیم و سُرمه" پس از شش سال به تئاتر شهر باز می‌گردد

روزبه حسینی، نویسنده، طراح، کارگردان، پژوهشگر و مدرس تئاتر، شش سال پس از اجرای موفق نمایش "سه مرثیه‌هذیان"، با اجرای نمایش "سیم و سرمه" به تئاتر شهر می‌آید.

"سیم و سرمه" کاری از گروه فیلم و تئاتر وَ ناگهان است که روزبه حسینی، نویسندگی، کارگردانی، طراحی صحنه، لباس و نور نمایش را خود برعهده دارد. بازیگران نمایش "سیم و سرمه" سیما شُکری و میثم غنی‌زاده، و آرش فصیح مدیرتولید، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز نمایش هستند. اجرای زنده‌ی موسیقیِ خاص این نمایش را که غزل، ترانه‌ها و ملودیِ قطعات آن نوشته‌ی خود نویسنده‌ی نمایش است، توسط آروین نیک (گیتار و هارمونیکا) و آریا قاسمی (خواننده) از گروه تهران الف، کیمیا صرافی نوازنده‌ی کاخن و هم‌خوان، و شیوا احمدی‌سپهر، خواننده‌ی همراه و نوازنده‌ی عود (از گروه خورشید و ماه‌ِ استاد درخشانی) به‌صورت زنده اجرا می‌شوند.

آغاز موج تازه اجراهای تئاتر در فصل پاییز/رضا رویگری میهمان افتتاحیه نمایش به روی نی

کیان مختارنامه نمایش "به روی نی" را افتتاح می کند

رضا رویگری بازیگر سینما تلویزیون و تئاتر کشور امشب نمایش "به روی نی" به کارگردانی مهدی نعمتی و مهدی کریمی را افتتاح خواهد کرد.

این نمایش که از سوم تا سیزدهم مهرماه در تماشاخانه سرو گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح اجرا خواهد شد ، از ساعت ۲۰ میزبان علاقمندان خواهد بود. همچنین پوستر این نمایش نیز که توسط امیر درفش رزم طراحی شده نیز منتشر گردید.

گفتنی است تماشاخانه سرو گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح در خیابان ایت الله طالقانی تقاطع خیابان شهید مفتح جنب ایستگاه مترو طالقانی واقع شده و با گنجایش ۱۵۰ نفر تماشاگر به عنوان مرکز حمایت از آثار ارزشی فعالیت مجدد خود را پس از تعمیرات آغاز نموده است.

آغاز موج تازه اجراهای تئاتر در فصل پاییز/رضا رویگری میهمان افتتاحیه نمایش به روی نی

اعضای شورای سیاستگذاری نخستین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی معرفی شدند

اعضای هفتمین دوره شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی (به ترتیب حروف الفبا) محمد امیریاراحمدی، نادر برهانی مرند، آرش رادی، محمد رحمانیان، دکتر فریندخت زاهدی، بهزاد صدیقی، فرامرز طالبی، حمیده بانو عنقا، شهرام کرمی، دکتر شهرام گیل آبادی، دکتر بهروز محمودی بختیاری و هادی مرزبان هستند.

براساس این گزارش، وظیفه ی شورای سیاستگذاری، تصمیم گیری درباره سیاست‌ها و برنامه‌های کلان امور مربوط به این جشنواره است. این شورا همچنین وظایف هیئت‌ های علمی و اجرایی و داوری این جشنواره را تعیین خواهد کرد و کم و کیف جوایز نهاییِ جشنواره باید به تأیید این شورای سیاستگذاری برسد.

نخستین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی شامل شش بخشِ مسابقه مونولوگ، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه نمایشنامه‌خوانی، مسابقه مقالات و سمینار رادی‌شناسی، پلاس(+): نمایشگاه کاریکاتور با عنوان لبخند با شکوه آقای رادی و نمایشگاه عکس و اسناد تصویری آثار استاد اکبر رادی خواهد بود.

نخستین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی از ۲۲ تا ۲۸ دی ماه در تهران با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می‌شود.