اعلام جزئیات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران

دبیر کل کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران، گفت: پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، صبح روز دوشنبه ۳۰ مهر۱۳۹۷ در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود.اهمیت این کنفرانس را حضور اساتید برجسته از دانشگاه‌های سراسر کشور، مدیران، کارشناسان و دانشجویان روابط عمومی عنوان کرد و گفت: این کنفرانس به شرکت کنندگان این فرصت را می‌دهد تا از یک رویداد الهام بخش و تعاملی به منظور آشنایی با مباحث جدید، بروز و کاربردی روابط عمومی و همچنین افزایش مهارت های خود استفاده کنند.

باقریان افزود: توجه به سناریونگاری به عنوان یک راه حل مدرن در کنار سایر راهبردهای برنامه ریزی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و ضرورت دارد روابط عمومی ها فعالانه وارد این عرصه شوند.

وی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های کنفرانس گفت: همان طور که می دانید سخنرانان کنفرانس با توجه به موضوع انتخابی در هر سال، تلفیقی از صاحب نظران ارتباطات، روابط عمومی و محور طرح شده همان سال است. بر همین اساس بخشی از سخنرانان، صاحب نظران مبرز عرصه ارتباطات و روابط عمومی هستند و بخشی دیگر به فراخور موضوع از اساتید ارزشمند آن عرصه انتخاب می شوند که همه این افراد در حوزه خودشان سرآمد هستند.

دبیر کل کنفرانس روابط عمومی گفت: امیدواریم امسال با موضوع سناریونگاری و اهمیت آن در روابط عمومی بیشتر آشنا شویم و تلنگری باشد در ذهن ما؛ اما ادامه راه و مسیر با ماست. وظیفه کنفرانس طرح مسایل جدید، کاربردی، بروز و موثر در عرصه روابط عمومی است و تصور بنده این است که این هدف انشاء الله تعالی محقق خواهد شد.

باقریان تصریح کرد: در مراسم افتتاحیه پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی عمومی ایران چهار کتاب علمی ارزشمند رونمایی خواهد شد که کتاب اول با موضوع «رویکردهای نوین کاربردی خلاقیت در روابط‌عمومی (مجموعه مقالات چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران) دارای ۱۲ مقاله ارزشمند حاوی مجموعه آثار و مقالات کنفرانس قبلی یعنی چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران است و کتاب دوم با عنوان «سناریونگاری در روابط عمومی»، کتاب سوم با عنوان ارتباطات و روابط عمومی و کتاب چهارم دستورالعمل قطعی سال ۲۰۱۸ برای اهداف و نتایج کلیدی (OKRs) است که می‌تواند به عنوان یک پلتفرم موفقیت برای روابط عمومی های با کارایی بالا مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های دبیرخانه کنفرانس در حوزه نشر، گفت: در ۱۵ سال اخیر، دبیرخانه کنفرانس با همکاری انتشارات کارگزار روابط عمومی بیش از ۲۵ عنوان کتاب در حوزه روابط عمومی منتشر کرده و مقالات برگزیده کنفرانس در پانزده دوره گذشته منتشر شده است.

باقریان اظهار داشت: برنامه دیگری از سوی دست‌اندرکاران پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران تدارک دیده شده که انتشار ویژه‌نامه رنگی در ۷۲ صفحه شامل مطالب و مقالات است که می‌تواند برای شرکت‌کنندگان بسیار مفید باشد.

دبیر کل کنفرانس روابط عمومی در خصوص جایزه دکتر نطقی گفت: جایزه دکتر نطقی بنیانگذار روابط عمومی ایران، نام جایزه ای است که به منظور ادای احترام به دکتر نطقی و پاسداشت ارزش هایی که او از آن ها حمایت می کرد، توسط موسسه کارگزار روابط عمومی در سال ۱۳۸۳ طراحی شده است. 

وی گفت: طی ۱۵ سال اخیر این جایزه به شش شخصیت علمی داخلی و خارجی از جمله شادروان پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر ارتباطات نوین ایران، دکتر جیمز گرونیگ استاد ممتاز روابط عمومی در دپارتمان ارتباطات دانشگاه مریلند کالج پارک آمریکا و مبدع نظریه «تعالی»، دکتر علی اکبر جلالی پدر علم فناوری اطلاعات ایران و مبدع نظریه موج چهارم و عصر مجازی در دنیا، دکتر علی اکبر فرهنگی پدر مدیریت رسانه ایران، دکتر سعیدرضا عاملی استاد ارتباطات دانشگاه تهران و مبدع نظریه دوفضایی روابط عمومی و دکتر یونس شکرخواه بنیانگذار روزنامه نگاری آنلاین ایران اعطاء شده است.

باقریان اظهار داشت: کمیته برنامه ریزی و اجرایی اعطای جایزه دکتر نطقی پدر روابط عمومی ایران تصمیم گرفته است که در سال جاری هفتمین جایزه بین المللی نطقی را به شخصیت علمی ارتباطات و روابط عمومی دکتر حسن بشیر، به پاس تقدیر از بیش ۳۰ سال فعالیت و تلاش مداوم ایشان در این حوزه، که ۱۰ سال آن به عنوان دبیر کمیته علمی کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران صرف شده است، اعطا کند.  همچنین در این مراسم، تمبر جایزه دکتر نطقی رونمایی می شود.

دبیرکل کنفرانس در خصوص سخنرانان کنفرانس گفت: پروفسور علی اکبر فرهنگی پدر مدیریت رسانه ایران، پروفسور سعیدرضا عاملی استاد ارتباطات دانشگاه تهران، پروفسور مهدی نادری منش پژوهشگر دانشگاه UCLA/ Washington State/Idaho، پروفسور سعید خزایی عضو هیئت علمی و دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، دکتر کیومرث اشتریان دکترای سیاستگذاری عمومی (سیاستگذاری تکنولوژیک) از دانشگاه لاوال کانادا ۱۳۷۷ و دکتر سعید شهباز مرادی دکترای مدیریت منابع انسانی از جمله سخنرانانی هستند که در این کنفرانس سخنرانی خواهند داشت. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در آئین اعطای هفتمین دوره جایزه بین المللی «دکتر نطقی» پدر روابط عمومی ایران به «دکتر حسن بشیر» استاد دانشگاه امام صادق(ع) که با حضور برخی شخصیت های علمی و فرهنگی از جمله دکتر سلطانی فر معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد، دکتر باقر ساروخانی، دکتر علی‌اکبر جلالی و دکتر سعیدرضا عاملی، دقایقی در خصوص شخصیت علمی نامبرده سخنرانی خواهند کرد.

باقریان در پایان افزود: در پایان آیین افتتاحیه، دبیرخانه کنفرانس از ده روابط عمومی فعال از جمله خانم زهرا سعیدی رئیس فراکسیون رسانه و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی نیز تجلیل بعمل خواهد آمد.