وقتی  «پانته‌آ بهرام» دلجویی عوامل «دلدادگان» را نپذیرفت

با پایان پخش سریال «دلدادگان»، نشستی با حضور ایرج محمدی (تهیه کننده)، منوچهر هادی (کارگردان)، بابک کایدان و مهدی محمدنژایان (نویسنده) و بابک کایدان،مهدی محمدنژادیان، غلامرضا الماسی (مدیر فیلم و سریال شبکه پنج)، سانیا سالاری، ملیکا شریفی نیا، سمیرا حسن پور، بهشاد شریفیان و علی سخنگو برگزار شد و عوامل این سریال به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

پانته‌آ بهرام، لیندا کیانی، مسعود رایگان، آرش مجیدی، مهرانه مهین ترابی، سمیرا حسن پور، شاهرخ استخری، سیامک صفاری، ملیکا شریفی‌نیا، مسعود دلخواه، مجید پتکی، سانیا سالاری و ... از بازیگران این سریال در هر سه فصل بودند. 

سریال «دلدادگان» به کارگردانی منوچهر هادی و به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی در 60 قسمت تولید و از شبکه سه سیما پخش شد.

در ابتدای این نشست، ایرج محمدی ضمن تشکر از مدیران سیما، گفت: از مدیران سیما تشکر می‌کنم که در ساخت و تولید این سریال ما را همراهی کردند تا سریال دلدادگان را تولید و پخش کنیم.

وی ادامه داد: از کارگردانمان منوچهر هادی تشکر ویژه دارم. او کارگردان شناخته شده‌ای است که فیلم های سینمایی‌اش میلیاردی فروش می‌کند. زمانی که می‌خواستیم قرارداد ببندیم هادی گفت من این سریال را با دستمزد پایین می‌سازم فقط به خاطر دل مردم.

تهیه کننده این سریال افزود: اولین قراردادمان را که با هادی بستیم دلگرم شدیم. ما با پاهای بیقرار این سریال را شروع کردیم اما آنچنان دلدادگی عوامل را دیدیم تصمیم گرفتیم نام سریال را تغییر دهیم.

منوچهر هادی کارگردان این سریال ادامه داد:از همه عوامل این سریال تشکر ویژه دارم.

پس از آن عوامل سریال به پرسش اصحاب رسانه پاسخ دادند که در ابتدا محمدی در پاسخ به دلیل اصلی ترک خانم بهرام در پایان سریال، گفت: فضای مجازی عرصه جدیدی را برای مردم باز کرده و باعث شده تا مردم دقیق‌تر عوامل را به چالش بکشانند. اما توصیه من به عنوان فردی از این جامعه در مورد تمامی مسائل این است که مردم از مرز انصاف نگذرند و زود دیگران را قضاوت نکرده و از حرف‌های توهین آمیز خودداری کنند.

وی با بیان اینکه من اینستاگرام ندارم اما چیزهایی شنیدم اما نباید فضای مجازی بلای جانمان شود، افزود: سریالی موفق است که تمامی قسمت‌هایش دیده شود و پایان یک سریال یعنی دیده شدن آن. پایان قسمت آخرمان این حاشیه را به وجود آورد. همه می‌دانند که ما در شرایط بد اقتصادی هستیم و هنرمندان برای دل مردم کار کردند.

محمدی با اشاره به اینکه بضاعت مالی تلویزیون حد و حدودی دارد، خاطر نشان کرد: تمامی عوامل باید دستمزدهایشان را دریافت کنند که در این زمینه همان زمان هم تلاش مدیران سیما فیلم را می‌دیدیم اما با توجه به اینکه سریال دلدادگان بیش از ۴۰۰ لوکیشن در ورامین، شهرک غزالی و ...و همچنین بیش از ۳۰ بازیگر اصلی و ۲۰۰ بازیگر فرعی داشت، تأمین بودجه این کار واقعا سخت بود.

وی با بیان اینکه در این موقعیت اکثر عوامل پروژه از خدماتی گرفته تا کارگردان و ... با من تعامل بسیاری داشتند و شرایط اقتصادی را درک می کردند، گفت: جالب است بگویم یکی از بازیگران علاوه بر نگرفتن دستمزد مبلغی پول هم به پروژه تزریق کرد.

محمدی با اشاره به اینکه من تا به حال پروژه‌ای را نیمه کاره رها نکردم، افزود: ما در این سریال فقط دو هفته توقف داشتیم که ان هم برای رفتن از فصل دو به یک بود. اما متاسفانه خانم بهرام واکنش متفاوتی داشت. شاید به لحاظ قراردادی حق با او باشد اما من معتقدم حق با مخاطب است.

وی با بیان اینکه مدیریت یک تهیه کننده جایی است که در بحران‌ها بتواند گروه را مدیریت کند، گفت: دو سه بار هادی و کایدان با او صحبت کردند و حتی با دسته گل به منزلشان رفتیم اما او نپذیرفت. حتی دو بار صحنه تصادف را تکرار کردیم اما خانم بهرام نیامد. ما برای او احترام قائلیم اما دیگر نتوانستیم پروژه را تعطیل کنیم، چراکه دوستان دیگر با پروژه های دیگر قرارداد داشتند.

تهیه کننده دلدادگان با اشاره به اینکه  در پایان سریال قرار بود افسانه مقابل هاتف قرار بگیرد اما او نیامد و ما بدون افسانه سکانس‌های آخر را گرفتیم، خاطر نشان کرد: پایان بندی ما این بود که افسانه دستگیر می‌شود و ادامه ماجرا را پی می‌گیریم.

وی با بیان اینکه با ترک خانم بهرام شاید سریال دلدادگان از نظر روایت داستانی شاید لطمه خورده باشه اما مضمونی نه، گفت: یادم است در سریال نرگس در میانه راه پوپک گلدره فوت کرد و مانده بودیم چه کار کنیم. سازمان گفت بودجه می‌دهیم تا از ابتدا ضبط کنید اما قبول نکردیم. مخاطب حق دارد از ما سوال کند. ما عیبی در پایان قسمت آخر ندیدیم اما شکل اجرا متفاوت شده است.

محمدی با اشاره به اینکه یکی از افتخاراتم این است که پول کثیف به تلویزیون راهی ندارد، افزود: من محتاج ۵۰ میلیون تومان بودم که منوچهر هادی این مبلغ را به من داد. خوشبختانه رضایت مردم بر اساس نظرسنجی‌ها در ارتباطات مردمی با رسانه ملی (۱۶۲) از سریال دلداگان بسیار بالا بود. اما اکنون انتقادی به تلویزیون دارم که چرا از زمان شروع پخش سریال‌ها آمار مخاطبان را اعلام نمی‌کنید؟