نظر بازیگر زن مطرح ترکیه درباره حجاب

این کارگردان ادامه داد: اگر چنین اتفاقی رخ دهد، برای سینما و کشورمان یک دستاورد است؛ چون برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران فیلمی به صورت مشترک ساخته شده و همزمان در چند کشور همسایه و مسلمان نیز اکران می‌شود. از طرف دیگر، بخش خصوصی این کشور‌ها برای همکاری در تولید و اکران همزمان تشویق می‌شوند.

فرید عنوان کرد: بدون استثناء روزی نیست که از کشور‌های عرب و آسیای میانه در فضای مجازی پیغام دریافت نکنم که چرا نمایش این فیلم را آغاز نمی کنید؟ مردم کشور‌های منطقه بازیگر بین المللی " جن زیبا " را دوست دارند و کار‌های او را دنبال می‌کنند؛ دیدن چهره محجبه نورگل یشیلچای برای آن‌ها جالب و دیدنی است. ضمن اینکه خود ایشان در مصاحبه‌هایی که در کشورش انجام داده از حجاب به عنوان زیبایی رازآلود و معنوی یاد کرده و کلا دید مثبتی به آن نشان داده است.

وی گفت: ما می‌خواهیم وزیر محترم ارشاد را متوجه چنین اتفاق مهم فرهنگی و سینمایی کنیم. صد البته انتظار تشویق عوامل فیلم را هم داریم. بنابراین مواجهه با موانع اداری و یا کندی بوروکراسی، میتواند ما را از روند اکران همزمان فیلم عقب نگه دارد که این زیبنده سینمای ایران نیست.