اکران «ماجرای نیمروز» در لبنان/افتتاح جشنواره فیلم «مقاومت»

افتتاحیه جشنواره بین‌المللی «فیلم مقاومت» عصر روز گذشته دوشنبه ۱۲ آذر ماه در لبنان و همزمان با نمایش فیلم «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان برگزار شد.

این جشنواره با حضور شیخ علی ظاهر رییس موسسه «الرسالات» لبنان، جمعی از سینماگران و هنرمندان و مدیران رسانه‌ای این کشور و هیاتی از سینماگران ایرانی متشکل از محمد خزاعی دبیر جشنواره، حسین صابری مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، محمد حبیبی مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، محمدعلی باشه‌آهنگر، سید محمود رضوی، محمدحسین مهدویان، رضا رستگار و علاقه‌مندان سینمای مقاومت در بیروت برگزار شد.

شیخ علی ظاهر رییس موسسه الرسالات لبنان برگزاری این جشنواره را در لبنان تداوم جریان فرهنگی مقاومت خواند و عنوان کرد: سینما می‌تواند ابزاری باشد تا ما حقانیت، پایداری و مظلومیت و موفقیت‌های جریان مقاومت در مقابل استکبار را دوباره به مردم جهان یادآور شویم.

وی ادامه داد: سینما در دنیا بیشتر ابزار سرگرمی است اما برای ما رسانه است.

محمد خزاعی دبیر جشنواره بین‌المللی «فیلم مقاومت» هم در این برنامه گفت: جشنواره فرصتی است برای طرح مسائل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مقاومت و اخلاق برای مردم کشورمان و هم‌فکران‌مان در دنیا، درست است که سینما در ایران قدمت بیش از صد سال دارد اما سینمای مقاومت، سینمای بعد از انقلاب اسلامی است و امروز هم نسل‌های من که متولدان بعد از انقلاب اسلامی هستند در کنار نسل اول انقلاب دستاوردهای مقاومت را در سینما به تصویر می‌کشند.

خزاعی با بیان اینکه «۴۰ سال پیش در کشور من هم، کار در سینما برای انقلابیون خواب و خیال بود اما امروز ۱۵ دوره است جشنواره سینمای مقاومت برگزار می‌شود» توضیح داد: شاید امروز برای شما هم تولید فیلم یک آرزو باشد اما همه ما حاضریم کمک کنیم تا در سال های آینده لبنان جشنواره خود را داشته باشد.

وی اضافه کرد: زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت و یاد شهدا کمتراز شهادت نیست و تبریک می‌گوییم که با برگزاری این هفته فیلم به ترویج و تقویت جریان فرهنگی مقاومت کمک می‌شود و به شیخ علی ظاهر تبریک می‌گوییم که به عنوان یک فرمانده فرهنگی مقاومت همیشه در صحنه‌ها حضور دارد.

علاوه‌بر برنامه‌های متعدد و نمایش آثار مستند و کوتاه، چهار فیلم سینمایی «سرو زیر آب» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر، «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی، «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و «امپراطور جهنم» به کارگردانی پرویز شیخ طادی همزمان با برگزاری جشنواره در بیروت به نمایش در می‌آیند.

جشنواره بین‌المللی «فیلم مقاومت» در ادوار برگزاری‌اش، تاکنون، موفق شده است ۴۷ هفته فیلم مقاومت را در کشورهای مختلف از جمله روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، افغانستان، ترکیه، فنلاند، نیجریه، هند، سوریه، لبنان برگزار کند.