رضا بابک: به احترام خانواده برومند کلاه از سر بر می دارم

مراسم بزرگداشت احترام سادات برومند، بازیگر پیشکسوت و مجری قدیمی صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور فاضل نظری، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، منصور ضابطیان، مجری و رضا بابک در مرکز آفرینش‌ های فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

رضا بابک، نویسنده کودک و نوجوان در این مراسم  در خصوص احترام برومند گفت: داوود رشیدی مثل چراغی بود که شاپرک‌ها به دور آن می‌ چرخیدند و ما مثل پشه‌هایی به دور او بودیم. احترام برومند با حضور در صدا و سیما،محبوبیت خاصی بین مردم آن زمان داشت. 

وی ادامه داد:او با رفتار صادقانه و مهربانانه‌ بسیار خوب توانست با والدین و کودکان ارتباط برقرار کند و نصیحت او برای بچه ها و حتی در  جامعه بسیار تاثیرگذار بود.

بابک افزود: خانم ها احترام برومند و مرضیه برومند می دانند ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کار می کردیم و بنیان تئاتر این مرکز را گذاشتیم.

این نویسنده ادامه داد: خانواده بزرگ برومند خدمات بزرگی انجام دادند و در زمینه هنر برای بچه‌ها قدم‌های بزرگی برداشتند که به احترام ایشان کلاه از سر بر می دارم اگرچه موهایم ریخته است.

 منصور ضابطیان مجری صدا و سیما در این مراسم پس از پرسیدن سوالی از بچه ها درباره مجری مورد علاقه شان در تلویزیون بیان کرد: زمانی که من بچه بودم یکی دو شبکه تلویزیونی بیشتر نداشتیم. بعد از ظهر ها یک خانم مهربانی برای ما در تلویزیون صحبت می کرد که احترام برومند بود.

وی  با بیان اینکه من ۵ سالگی نقاشی می‌کشیدم و برای تلویزیون می‌فرستادم،گفت:یک روز از برنامه کودک برای من یک کارت زرد فرستادند که در آن  نوشته شده بود نقاشی شما به دست ما رسید؛ این کارت را  احترام برومند فرستاده بود که رویای کودکی من را ساخت.

ضابطیان ادامه داد: اگر امروز در تلویزیون هستم بخشی از آن به دلیل رویایی است که شما برای من ساخته اید. امروز خوشحالم این فرصت به من داده شد تا از خانم برومند تشکر کنم.

در این مراسم احترام برومند، بازیگر پیشکسوت و مجری قدیمی گفت: جواب تمام احساساتم را آقای ضابطیان و بابک با سخنانشان دادند. چند سال پیش مسئول یک مجله کودک و نوجوان قصد تجلیل از من را داشت که متوجه شدم سی و پنج سال دارد.وقتی به او گفتم شما با این سن برنامه های من را ندیده اید. گفت «پدر و مادرم زمان پخش برنامه های کودک زیاد از شما تعریف می کردند».

پس از تقدیر از احترام برومند، مرضیه برومند درباره خواهرش گفت: خواهرم، احترام برومند راه گشا بود و ما جا پای او گذاشتیم. به روح آقای رشیدی که همیشه در کنار ماست درود می فرستیم.