«ایده اصلی» ستاره های سینما/ از بهرام رادان تا مریلا زارعی

به گزارش افکارنیوز ، «ایده اصلی» که توسط هیئت انتخاب جشنواره سی و هفتم شایسته حضور در بخش مسابقه دانسته شد ، دومین تجربه کارگردانی آزیتا موگویی پس از «تراژدی» محسوب می شود.

بهرام رادان ، مریلا زارعی ، هانیه توسلی و با حضور پژمان جمشیدی و هنرمندی مهرداد صدیقیان و شهباز نوشیر بازیگران اصلی این فیلم هستند.

ایده اصلی

بهرام رادان نقش اول این فیلم سینمایی را بر عهده دارد. رادان امسال جشنواره پرکاری را پشت سر می‌گذارد. رادان که همکاری با کارگردانان مطرحی را در کارنامه دارد، بازیگری است که در انتخاب نقش هایش سخت گیرانه عمل می‌کند و تاکنون برنده جوایز مختلفی از جمله سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم‌های شمعی درباد (پوران درخشنده) و سنتوری (داریوش مهرجویی) از جشنواره فیلم فجر بوده است.

ایران، کانادا و یک کشور اروپایی به عنوان لوکیشن‌های اصلی "ایده اصلی" لقب گرفتند و فیلمبرداری "فیلم ایده اصلی" از اواخر مرداد ماه امسال در جزیره کیش آغاز شد.

همچنین ترکیب متفاوتی از بازیگران خارجی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند که از جمله آنها می‌توان به مانوس گاوراس، آندره آ ماچالکیدو، ایرینا مانژوسوا و واروارا لارمو اشاره کرد. مریلا زارعی، هانیه توسلی و پژمان جمشیدی از دیگر بازیگران ایرانی فیلم ایده اصلی هستند.

ایده اصلی بهرام رادان برای کسب سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر/////////////////////دوشنبه

واروارا لارمو بازیگر یونانی در سینماو تلویزیون مشغول به کار است. واروارا لارمو در این فیلم به صورت افتخاری حضور دارد. او همچنین در سریال یونانی «بروسکو» بازی کرده است. مانوس گاوراس بازیگر و تهیه کننده یونانی متولد ۱۹۷۳ است. از دیگر فیلم‌های اومی توان «نقشه جایگزین» و «پادشاه موکونوس» را نام برد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است :

ایران و اسپانیا برای راه اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده اند، شرکت ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده اند . از جمله مهندس سعید پارسا و همسرش رویا عضدی که چندسالی است از یکدیگر جدا شده اند و از مدیران شرکت های حاضر در مناقصه هستند . دیگران نیز با اهداف متفاوت سعی در برنده شدن در این مناقصه سرنوشت ساز را دارند . رسیدن به موفقیت برای آدم های این قصه منجر به پیچیدگی هایی در روایت آن می شود.

لازم به دکر است «ایده اصلی» روز چهارشنبه ۱۷ بهمن (سانس سوم ) در پردیس سینمایی ملت (سینمای اهالی رسانه) برای خبرنگاران ، منتقدین و نویسندگان سینمایی به نمایش در خواهد آمد.