محسن چاوشی با «قمارباز» برمی گردد

حوزه موسیقی در هفته گذشته شاهد رویداد‌هایی بود که در ادامه به مهمترین آن‌ها می‌پردازیم.

معرفی برگزیدگان جشنواره آوای بیداری

ابتدای هفته برگزیدگان چهارمین جشنواره سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی «آوای بیداری» در مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی و هنری به دست اعضای داوران اسفندیار قره‌باغی، هادی آرزم، محمد گلریز، شهروز حقی و سید احمد میرمعصومی معرفی شدند.

بهترین آهنگساز:

احسان جوادی آهنگساز گروه سرود نسیم رحمت از تهران

محمد آشوری آهنگساز گروه سرود انوار المهدی از قم

بهترین تکخوان:

هادی قاسمی تکخوان گروه مهدی موعود از مرکزی

پویا فرج‌پور تکخوان گروه شهید قربانی از آذربایجان شرقی

محمدعلی صداقتیان تکخوان گروه ترنم ولایت از خراسان جنوبی

گروه‌های برتر:

رتبه اول: گروه مهدی موعود با اثر گمشدگان از مرکزی

رتبه دوم: گروه طا‌ها با اثر دفاع مقدس از اصفهان

رتبه سوم: گروه مصباح الهدی با اثر من انقلابی‌ام از فارس

گرو‌های تقدیری:

گروه شهید قربانی با اثر سفیر عشق از آذربایجان شرقی

گروه آوای انقلاب با اثر رزمنده‌های عشایر از لرستان

گروه استان چهارمحال و بختیاری با سرود «من یک بسیجی‌ام» منتخب مردم شناخته شد.

پوستر همراه با سورپرایز جشنواره موسیقی، منتشر شد

پوستر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر با طراحی آیدین قشلاقی رونمایی شد. آیدین قشلاقی پوستر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر را طراحی کرده است. او پیش از این طراحیِ پوسترِ سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، هشتمین و نهمین جشنواره موسیقی جوان را برعهده داشته است. قشلاقی کارشناسی ارشد خود را در رشته تصویرسازی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران گرفته است و سابقه مدیریت رویداد‌های هنری را در کارنامه فعالیت خود دارد.

شگفتی این دوره از جشنواره، اکران فیلم‌های مستند موسیقی همزمان با سی و چهارمین جشنواره فجر است. فیلم‌های مستند موسیقی همزمان با سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در خانه سینما اکران می‌شود. مستند‌هایی با مضمون موسیقی در دو سانس ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ با مشارکت خانه سینما برای علاقمندان به نمایش در می‌آید.

فیلم‌هایی، چون «شش قرن و شش سال» اثر مجتبی میرطهماسب، «سمفونی ایرانی» به کارگردانی وحید موسائیان و «دو کمانچه» اثر بهمن کیارستمی، «یک موسیقیدان فرانسوی» در دربار قاجار اثر مهران پورمندان، «آخرین بخشی» ساخته فرشاد فداییان و «بزم رزم» اثر وحید حسینی از مستند‌های این حوزه هستند که در ایام جشنواره موسیقی اکران خواهد شد.

در این بخش مستند‌هایی از شهروز توکل، رضا بهرامی‌نژاد، مینا کشاورز و کامران حیدری، مهدی باقری، مهران زینت‌بخش، محمد احسانی، زینب تبریزی، امید هاشملو و فریده صارمی، مصطفی شیری، عطا مهراد و سیاوش جمالی، کتایون جهانگیری، محمدرضا مهیمن، منوچهر مشیری، وحید زارع‌زاده، محسن نظری و مرجان قنبری مهر نمایش داده می‌شود.

انتشار جدول و آغاز بلیت فروشی‌ها

از ساعت ۱۲ پنجشنبه این هفته بلیت فروشی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر آغاز شده است. سه شنبه جدول برنامه‌ها منتشر شده بود.

«شهر دیوونه» آلبوم جدید خواجه امیری رونمایی و منتشر شد

آلبوم «شهر دیوونه» با صدای احسان خواجه‌امیری چهارشنبه سوم بهمن ۱۳۹۷ در بازار موسیقی کشور منتشر شد.

نُهمین آلبوم رسمی احسان خواجه امیری با ده قطعه به نام‌های: شهر دیوونه، ترکم کرد، غریبه، لب‌تر کن، تو بارون، با دلم، میرم، وقتی می‌خندی، خلاصم کن و صحنه روانه بازار موسیقی کشور شده است. تهیه‌کنندگی این آلبوم را مجید عبدی بر عهده دارد.

خواجه امیری در این آلبوم نیز علاوه بر همکاری با چهره‌هایی که پیش‌تر با آن‌ها همکاری کرده بود، برای نخستین بار با هنرمندانی جدید نیز آغاز به کار کرده است.

روزبه بمانی، پدرام کشتکار، سعید زمانی، معین راهبر، مهدی ایوبی، زهرا عاملی، سعید شمس، آرش محرابی، ساره تاجیک، عاطفه حبیبی، امیر حسین فیض، وحید پویان، فرشید ادهمی، بهداد ضرغامی و ... از جمله هنرمندانی هستند که در آلبوم جدید احسان خواجه‌امیری همکاری کرده‌اند.

خواجه امیری آلبوم «شهر دیوونه» را به ترانه‌سرای فقید کشورمان افشین یداللهی تقدیم کرده و نوشته: «این مجموعه را تقدیم می‌کنم به افشین یداللهی که این مسیر را با او شروع کردم.»

آیین رونمایی و جشن امضای نهمین آلبوم احسان خواجه امیری عصر چهارشنبه، همزمان با انتشار آلبوم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. در فواصل برنامه قطعه‌هایی از این آلبوم در محل برگزاری پخش می‌شد. خواجه امیری گفت: «خیلی خوشحالم امروز شما را می‌بینم و در کنار هم جشن می‌گیریم. باید قول دهید این افتخار را داشته باشم و با همگی عکس بگیرم.»

سپس زهرا عاملی ترانه سرا، پدرام کشتکار آهنگساز و امیرحسین فیضی اهنگساز که با خواجه امیری در این آلبوم همکاری کرده‌اند، در جایگاه حاضر شدند. این مراسم با استقبال هواداران این خواننده همراه بود و تعداد زیادی از آن‌ها از راه دور خود را رسانده بودند تا در این روز مهم در کنار خواننده محبوبشان باشند.

محسن چاوشی از آلبوم جدیدش خبر داد

محسن چاوشی خواننده پاپ در صفحه شخصی خود اعلام کرد که مشغول آماده سازی آلبوم جدیدی با نام «قمارباز» است.

او در اینستاگرامش نوشت: «قمارباز، نام آلبوم جدیدم به تهیه کنندگی هادی حسینی است.»

هادی حسینی پیش از این با محسن چاوشی همکاری داشته است. آخرین همکاری حسینی با چاوشی در آلبوم جنجالی «ابراهیم» بود که شهریور ۹۷ پس از یک سال مجوز انتشار گرفت و با حواشی فراوانی منتشر شد.

به سبب حواشی فراوان، استقبال قابل توجهی از این آلبوم ۸ قطعه‌ای شد، اما پس از آن چاوشی با انتشار پستی اعلام کرد به دلیل خستگی تولید آلبوم «ابراهیم» مدتی از دنیای خوانندگی دور خواهد بود. حالا کمتر از ۵ ماه از انتشار این پست، چاوشی خبر از آماده سازی آلبومی با نام «قمارباز» داد.

فراخوان جشنواره سرود «خاطرات شنیداری چهل سالگی انقلاب» منتشر شد

جشنواره سرود دانش‌آموزی «خاطرات شنیداری چهل سالگی انقلاب» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با هدف ایجاد همدلی نسل جدید با خاطرات انقلاب، ویژه دانش‌آموزان مقطع سنی ۱۰ تا ۱۵ سال برگزار می‌شود. در این جشنواره چهار سرود دوران پیروزی انقلاب اسلامی بازتولید شده است.

مدارس با اعلام آمادگی برای حضور در این جشنواره می‌توانند این قطعه‌ها را از نزدیک‌ترین مرکز فرهنگی هنری محل خود، دریافت و پس از تمرین، اجرای گروه خود را به صورت تصویری ضبط و به منطقه مورد نظر ارسال کنند. این در حالی است که مدیریت مناطق، آثار رسیده را به دبیرخانه جشنواره برای بازبینی ارسال می‌کنند. ضمن اینکه پس از بازبینی آثار، گروه‌های منتخب هر منطقه در مرحله اول به رقابت صحنه‌ای پرداخته و پس از آن هیات داوران سه گروه را به عنوان گروه‌های برگزیده استان تهران معرفی می‌کند. در روز اختتامیه نیز گروه‌های سرود برگزیده به اجرای برنامه می‌پردازند.

در شرایط برگزاری جشنواره «خاطرات شنیداری چهل سالگی انقلاب» آمده است:

هر مدرسه می‌تواند تنها یک گروه سرود را معرفی کند.

گروه‌های سرود باید قطعات از پیش تعیین شده را اجرا کنند.

نوآوری و خلاقیت در نحوه اجرا همچون چندصدایی بودن در جمع امتیازات موثر خواهد بود.

شرکت‌کنندگان از یکم تا پانزدهم بهمن فرصت دارند تا اجرای گروه سرود مدرسه خود را به صورت یک لوح فشرده به مراکز فرهنگی هنری منطقه خود ارسال کنند.

هیات داوران از ۱۸ تا ۲۴ بهمن آثار ارسال شده را بازبینی و گروه‌های برگزیده را انتخاب می‌کنند.

مدارس مناطق ۲۲ گانه تهران برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز فرهنگی هنری منطقه خود مراجعه و برای حضور در این جشنواره ثبت‌نام کنند. مسابقه نهایی نیز بین گروه‌های برگزیده مرحله مقدماتی و انتخاب ۳ گروه به عنوان گروه‌های برتر استان تهران، ۲۵ بهمن برگزار خواهد شد.

آیین اختتامیه جشنواره سرود دانش‌آموزی «خاطرات شنیداری چهل سالگی انقلاب» ۲۷ بهمن در پردیس تئاتر تهران میزبان علاقه‌مندان است.