ناگفته های "مرضیه هاشمی" درباره یک بازداشت بی‌دلیل

نشست خبری مرضیه هاشمی امروز شنبه ۱۳ بهمن در شبکه پرس تی وی برگزار شد و وی به بیان جزییاتی روند بازداشت خود در آمریکا پرداخت.

مرضیه هاشمی در ابتدای این نشست خبری در بیانیه‌ای که قرایت کرد از حامیان خود تشکر و عنوان کرد: ابتدا به آیت‌الله خامنه‌ای به خاطر ۴۰ سالگی انقلاب تبریک می‌گویم و بعد از همه تشکر می‌کنم که در این مدت مرا حمایت کردند.

وی افزود: از بخش خبری پرس‌تی‌وی و جواد ظریف وزیر امور خارجه و حتی هزاران نفری که من آنها را ندیده‌ام اما حمایت کردند نیز تشکر می‌کنم.

هاشمی ادامه داد: عده‌ای می‌خواهند به دستورکار مسلمانان جنبه سیاسی دهند، چون دوست ندارند ما صدای خود را به جهانیان برسانیم. من را بازداشت کردند انگار جنایتکار هستم و من به موجب قانونی بازداشت شدم که حدود دو دهه است در آمریکا وجود دارد.

این فعال رسانه‌ توضیح داد: من مستندی درباره کشتار سیاهپوستان در آمریکا در دست ساخت داشتم و روزی که در این خصوص فیلمبرداری داشتم بازداشت شدم. آنها برای اینکه مسلمانان را هدف قرار دهند و از آنها به عنوان شاهد اصلی استفاده کنند چنین کاری انجام می‌دهند، جزییات بازداشت مرا هم تلاش کردند رسانه ای نشود.

وی افزود: آمریکا و دیگر کشورها در غرب به صورت سیستماتیک کشورهای دیگر را مورد هدف قرار می‌دهند. من می‌خواهم اینجا درباره کسانی حرف بزنم که مثل من نمی‌توانند صدای خود را به گوش جهانیان برسانند مثل مسلمانان و سیاهپوستان.

هاشمی ادامه داد: من بعد از آزادی با سی‌بی‌اس مصاحبه داشتم که چندان موردتوجه قرار نگرفت اما رسانه‌های خبری ایران بیشتر علاقه‌مند بودند که این قضیه را دنبال کنند. ما اکنون در ۴۰ سالگی انقلاب قرار داریم و من خیلی خوشحالم که همسرم ایرانی است و با دین اسلام آشنا شده‌ام.

وی درباره شکایت خود از عاملان این اتفاق اظهار کرد: من کار خود را در حوزه خبر ادامه می‌دهم و شاید شکایت هم انجام دهم.

این گوینده خبر درباره پرونده‌ای که به‌عنوان شاهد برای آن بازداشت شده بود هم گفت: هیچ پرونده‌ای نبود و هیچ چیز ملموسی نبود که من بخواهم درباره آنها شهادت بدهم. من بارها به انها گفتم نماینده دولت ایران نیستم و فقط ژورنالیستی هستم که در ایران کار می کنم.