یک سریال نوستالژیک و پرطرفدار از امشب روی آنتن تلویزیون

مجموعه طنز «علی‌البدل» به کارگردانی سیروس مقدم و با طراحی و بازی محسن تنابنده جایگزین مجموعه «زن بابا» می‌شود.

این سریال که در نوروز ۱۳۹۶ از شبکه یک سیما پخش شد، این بار قرار است در ساعت ۲۰ هر شب راهی آنتن آی‌فیلم شود.

مهدی فخیم‌زاده، محسن تنابنده، مهدی هاشمی، احمد مهران‌فر، حسین محب‌اهری، هادی کاظمی، هومن حاجی‌عبداللهی، بهرام افشاری، مهسا باقری و عزت‌الله رمضانی‌فر در این سریال ۱۴ قسمتی بازی کرده‌اند.

«علی البدل» از یکشنبه ۱۲ اسفند هر شب ساعت ۲۰ پخش می‌شود و بازپخش آن در ساعت‌های ۴  و ۱۲ روز بعد خواهد بود.

**با آی‌فیلم به «آپارتمان» سر بزنید

پخش مجموعه تلویزیونی خاطره برانگیز «آپارتمان» محصول سال ۱۳۷۱ از یکشنبه ۱۲ اسفند از آنتن آی‌فیلم فارسی آغاز می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «آپارتمان» به‌کارگردانی اصغر هاشمی و نویسندگی فرهاد توحیدی، از فردا روی آنتن آی‌فیلم فارسی قرار می‌گیرد.

در آپارتمان می‌بینید: یک پزشک و یک پرستار، علاوه بر آنکه در یک بیمارستان همکار هستند، در یک مجتمع مسکونی در همسایگی هم زندگی می‌کنند و اندکی بعد، تصمیم می‌گیرند با یکدیگر ازدواج کنند. در شب عروسی، داماد در مراسم حاضر نمی‌شود و این موضوع، علاوه بر نگرانی و اضطراب، زمینه‌ساز بروز اختلاف و سوءتفاهم میان دو خانواده نیز می‌‌شود...

بازیگرانی نظیر زنده‌یاد جمشید اسماعیل‌خانی، پرویز پرستویی، شهره لرستانی، زنده‌یاد حمیده خیرآبادی، افسانه چهره‌آزاد، امین تارخ، حمید جبلی، رضا کیانیان، آتیلا پسیانی، حمید لولایی، بیوک میرزایی، رسول نجفیان و نیکو خردمند در این سریال حضور دارند.

این مجموعه نوستالژیک قرار است هر شب رأس ساعت ۲۳:۰۰ روانه آنتن شود و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۷:۰۰ و ۱۵:۰۰ روز بعد خواهد بود.

**موشکافی تاریخی فیلم «زنان بدون مردان» در آی‌فیلم

فیلم سینمایی «زنان بدون مردان» امشب در برنامه «تاریخ و سینما» توسط خسرو معتضد از جنبه تاریخی موشکافی می‌شود.

«تاریخ و سینما» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ایزد مهرآفرین، این هفته به سراغ فیلم «زنان بدون مردان» رفته است.

«زنان بدون مردان» نام فیلمی است برگرفته از کتاب شهرنوش پارسی‌پور و به کارگردانی شیرین نشاط دربارهٔ حوادث و رویدادهای کودتای ۲۸ مرداد که به برافتادن دولت محمد مصدق در ایران انجامید.

داستان فیلم، بازگوکننده شرایط ناگوار اجتماعی زنان ایرانی و در محور چهار شخصیت اصلی فیلم است که زنانی در چهار قشر مختلف‌اند.

بر اساس این گزارش، «تاریخ و سینما» به پژوهش و نویسندگی محمد صادق عابدینی، امشب ساعت ۲۲:۳۰ راهی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌شود و تکرار آن در ساعت ۰۶:۳۰ یکشنبه پخش خواهد شد.

**خداحافظی با زبان مادری در «هیسپان تی وی»

مستندی سه قسمتی برای مخاطبان هیسپان تی وی آماده پخش شده که داستان مهاجران جوان مکزیکی است که در آمریکا زندگی می کنند و برای آن که از نگاه تحقیرآمیز جامعه در امان بمانند، کم کم زبان مادری خود را به فراموشی سپرده‌اند.

در این مستند می‌بینیم «دان کافمن»، زبانشناس جوانی است که در نیویورک زندگی می‌کند و دغدغه وی در حال حاضر حفظ زبان‌هایی است که در معرض خطر فراموشی و یا نابودی هستند و از آنجا که نیویورک پر از افرادی است که از مناطق مختلف دنیا به آنجا مهاجرت کرده اند، بدیهی است که آن‌ها زبانی غیر از انگلیسی نیز بلد باشند.

کارگردان با دن همراه می شود و به این نتیجه می‌رسند که بسیاری از این افراد مهاجر، به خصوص مکزیکی ها که با فرهنگ و زبان غنی خود به نیویورک آمده اند، مخصوصا در نسل های جوانتر، فقط انگلیسی بلدند و چندان به زبان مادری خود مسلط نیستند. او با افراد بسیاری در این زمینه گفت‌وگو می‌کند و در می‌یابد که اکراه آنها در یادگیری زبان مادری به این دلیل است که جامعه آمریکا نگاه تحقیر آمیزی به مهاجران دارد؛ مخصوصا اگر آنها به زبان دیگری حرف بزنند و یا انگلیسی را با لهجه خارجی صحبت کنند.

مستند «خداحافظ بابیلون» محصول سال ۲۰۱۷ و به کارگردانی کورت رین هارت، در سه قسمت ۲۵ دقیقه ای از روز یکشنبه ۱۲ اسفند ماه ساعت ۸:۳۰ به وقت تهران پخش و در دو نوبت ۱۵:۳۰ و ۲۱:۳۰ بازپخش خواهد شد.

**«هشتگ پرکاربررد روز» و پرتاب موفقیت آمیز موشک کروز

موضوع برنامه این هفته «هشتگ پرکاربررد روز» (Trending) به بررسی هشتگ پرکاربرد روزهای اخیر Irannavy# اختصاص دارد.

این میان برنامه به تهیه کنندگی معصومه عابدینی و حسین الشیماری ضمن بحث پیرامون سیستم های دفاعی موشکی ایران، دستاوردهای مهم در زمینه موشکی و همچنین ساخت زیردریایی ها را مورد بررسی قرار داده و واکنش های کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به پرتاب موفقیت آمیز موشک کروز از زیردریایی غدیر را مرور می‌کند.

«هشتگ پرکاربرد روز» با اجرای سامسون باغستانیان، شنبه ۱۱ اسفند ماه در چند نوبت از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود.