واکنش خانم تهیه‌کننده به افزایش سرگروه‌های سینمایی

بیتا منصوری تهیه‌کننده سینما، درباره ارزیابی خود از اضافه‌شدن سرگروه‌های سینمایی، گفت: به نظرم اگر قانون صحیح و محکمی درباره تعداد صدور پروانه ساخت‌ها، تولید فیلم، تعداد هفته‌های نمایش و در نظر گرفتن کف فروش در نظر گرفته شود و با توجه به بهبود اوضاع سالن‌ها، اضافه شدن یک یا دو سرگروه اتفاق خوبی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: البته این تصمیم‌گیری‌ها و اعمال آن باید هر سال اتفاق بیفتد؛ یعنی با توجه به شرایط موجود پروانه ساخت‌هایی صادر، فیلم‌هایی تولید و اکران شوند.

این تهیه کننده درباره نقش شورای صنفی نمایش در اکران و محافظت از قوانینی که در این زمینه وضع می‌کند، عنوان کرد: زمانی که فیلمساز و صاحب فیلم می‌تواند با رصد کردن سریع، ریز اکران همه فیلم‌ها را بیرون بیاورد؛ وظیفه شورای صنفی نمایش است که قوانین وضع شده اش را به درستی اعمال و از آن حمایت کند تا جای اعتراض و گلایه باقی نماند. اینکه هر تهیه‌کننده و دفتر پخشی بخواهد از نحوه اکران فیلمش گلایه کند و اتفاقات مثبتی پس از این اعتراض برای او رقم بخورد، درست نیست. پس اگر شورا وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و سینمادار را مکلف به اجرای قانون کند، سینمادار به خود اجازه تخلف نمی‌دهد.