واکنش معاون سیما به تخلف در رأی‌گیری «جام‌جم»

مرتضی میرباقری معاون سیما درباره حاشیه‌های رأی‌گیری مردمی در جشنواره تلویزیونی «جام جم»، اظهارات وزیر ارتباطات مبنی‌بر قطعی بودن وقوع تخلف در فرآیند جمع‌آوری آرای این رویداد و همچنین سخنان شب گذشته معاون فنی پلیس فتا درباره پیگیری ابعاد مختلف این تخلف، تأکید کرد که به زودی همه مسائل مرتبط با این اتفاق را تشریح خواهد کرد.

میرباقری در پاسخ به اینکه با توجه به مسائل رخ‌داده چرا مسئولان جشنواره سکوت اتخاذ کرده‌اند و هنوز پاسخ روشن، در این زمینه داده نشده است، تصریح کرد: اختلالی که روز جمعه ۱۰ اسفند در فرآیند رأی‌گیری جشنواره جام‌جم به‌وجود آمد، توسط خود ما به‌صورت رسمی اعلام شد و چند ساعت پس از این اتفاق آن را اعلام کردیم؛ اتفاقی که علی رؤوس الاشهاد رخ داد و همه مردم دیدند، بر اساس این اختلال چه اتفاقی رخ داده است.

وی اضافه کرد: ما هم سریعاً موضوع را به حوزه‌های ذی‌ربط یعنی حوزه فنی، انتظامی و قضائی منتقل کردیم و پرونده تشکیل شد. جایی که اختلال ایجاد شده بود شناسایی شد و شب گذشته هم پلیس فتا که پیگیری‌کننده این قضیه است، خیلی روشن عنوان کرد که صداوسیما نسبت به این قضیه شکایتی را انجام داده است.

معاون سیما تأکید کرد: درباره این شکایت پیگیری ادامه دارد و ان‌شاالله با همکاری‌ای که با وزارت ارتباطات وجود دارد، اخلال‌کننده اصلی شناسایی و معرفی خواهد شد تا مساله سامان پیدا کند.

میرباقری در پاسخ به اینکه با توجه به قراداد مالی صداوسیما با شرکت اختلال‌کننده در فرآیند جمع‌آوری آرا، چه برخوردی با آن خواهد شد هم توضیح داد: این مجموعه زیرنظر سازمان تنطیم مقررات فعالیت می‌کند و مجوز‌هایی از حوزه‌های ذی‌ربط دارد این‌ها از ما مجوز نگرفته‌اند و ما در این زمینه با مجموعه‌هایی کار می‌کنیم که از نهاد‌های دیگر مجوز دریافت کرده‌اند.

میرباقری در پایان سخنانش باردیگر تأکید کرد: صددرصد این مساله را تا انتها پیگیری می‌کنیم و رای‌های اضافه‌شده به‌واسطه این اختلال هم از مجموع آرا نهایی مردم کسر شده است.