وقتی ستاره هالیوود مجبور به مسافرکشی می‌شود! +عکس

 رابرت دنیرو بازیگر ۷۵ ساله آمریکایی است که به نظر منتقدان سینما یکی از محبوب‌ترین هنرپیشه‌های سینمای جهان محسوب می شود. رابرت دنیرو در ۱۷ آگوست ۱۹۴۳ در نیویورک آمریکا به دنیا آمد. خانواده وی شغل‌های هنری داشتند؛ پدر وی که ریشه ایتالیایی و ایرلندی دارد مجسمه ساز و نقاش بود و مادر او نیز از تبار آلمانی و شاعر و نویسنده بود. پدر و مادر رابرت دنیرو زمانی که او تنها سه سال داشت از یکدیگر جدا شدند و دنیرو در کنار مادرش بزرگ شد.

این جدایی تاثیرات روحی زیادی بر وی گذاشت و دنیرو را بسیار منزوی کرد، زمانی که او ۶ سال داشت یکی از معلمان وی متوجه روحیات او شد و برای احیای اعتماد به نفس رابرت، او را وادار کرد که در تئاتر‌هایی که در مدرسه برگزار میشد به ایفای نقش بپردازد و این مسئله زندگی او را تغییر داد و علاقه او به فیلم و بازیگری بیشتر شد. او تا سن ۱۶ سالگی در چندین نمایش شرکت کرد و تصمیم گرفت این کار را به صورت حرفه‌ای انجام دهد.

او اولین فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۹۶۵ بافیلم «سه اتاق در منتهن» شروع کرد که البته به عنوان سیاه لشکر بود، اما در سال ۱۹۶۸ با فیلم تبریک، توانست اولین فیلم خود با نقش بلند را بازی کند.

این فعالیت وی تا سال‌ها ادامه داشت تا در نهایت برای فیلم «کوچه کثیف» در سال ۱۹۷۳ جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد، موفقیت بزرگ بعدی یک سال بعد رقم خورد و برای بازی در فیلم محبوب «پدرخوانده ۲» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آکادمی اسکار دریافت کرد.

فیلم بعدی که به وی پیشنهاد داده شد بازی در نقش راننده تاکسی بود و کارگردانی آن را مارتین اسکورسیزی بر عهده داشت، او برای این فیلم تا مدت‌ها به عنوان مسافر در تاکسی‌ها مین شست تا رفتار رانندگان را تماشا کند و یا حتی خود او نیز مسافر کشی می کرد تا به طورکامل برای این نقش آماده شود، نکته عجیب اینجا بود که در این مدت هیچکس دنیرو را که یک بار برنده اسکار شده بود نشناخت و مشکلی برای وی پیش نیامد.

دنیرو برای این نقش هم نامزد اسکار شد، اما نتوانست موفقیت خود را کامل کند و دست خالی این مراسم را ترک کرد.

دنیرو فیلم‌های بسیار زیادی در کارنامه خود دارد که به غیر از فیلم پدر خوانده برای فیلم «بیداری ها» نیز جایزه بهترین نقش اصلی مرد را نیز دریافت کرد او به غیر از دو جایزه‌ای که دریافت کرده شش بار دیگر نیز نامزد اسکار است.

از نکات جالب توجه دیگری که می توان در مورد این بازیگر به آن اشاره کرد این است که او قرار بود نقش بیل قصاب را در فیلم «دارو دسته نیویورکی» ایفا کند، اما پس از اینکه فهمید برای فیلم برداری باید شش ماه به اروپاسفر کند از این نقش کنار کشید و این نقش به دنی دی لوییس رسید.