صدر گیشه جهان در دست یک انیمیشن محبوب/ تصاویر

هر هفته گزارشی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران شده در سطح جهان منتشر می‌شود که از فروش، اکران فیلم‌ها و انیمیشن‌های بزرگ در سطح جهان خبر می‌دهد. در این هفته نیز سینمای جهان شاهد اکران فیلم‌های جدید بود، که چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؛ دنیای پنهان «How to Train Your Dragon: The Hidden World» توانست صدر گیشه فروش فیلم‌های جهان را در اختیار داشته باشد، همچنین دیگر فیلم‌های سینمایی به ترتیب در جدول فروش هفتگی قرار گرفته‌اند.

در زیر به آخرین وضعیت فروش فیلم ها، در هفته جاری اشاره شده است:

****

5) آیا این رمانتیک نیست Isn't It Romantic

صدرنشینی سری جدید انیمیشن‌های محبوب سینما/ دواِین جانسون در نقش یک کمدین

فیلم سینمایی «آیا این رمانتیک نیست» یک فیلم کمدی آمریکایی به کارگردانی تاد استراوس-شولسون است و توسط ارین کاردیلو، دانا فاکس، کتی سیلبرمن و پائولا پهل به نگارش درآمده است. از بازیگران این فیلم می توان به آدام دواین، پرینکا چوپارا،لیام همسورث اشاره کرد.

داستان این فیلم درباره زن جوانی است که علاقه زیادی به عاشق شدن دارد،حالا او خود را گرفتار یک کمدی عاشقانه می یابد.

این فیلم کمدی در هفته دوم اکران خود خود توانست با در اختیار داشتن ۳۴۴۴ سالن سینما در آمریکاری شمالی به فروشی معادل ۷/۵ میلیون دلار برسد و در جایگاه پنجم جدول فروش هفتگی جای بگیرد.

 

4)مبارزه با خانواده من Fighting with My Family

صدرنشینی سری جدید انیمیشن‌های محبوب سینما/ دواِین جانسون در نقش یک کمدین

«مبارزه با خانواده من» نام فیلمی در ژانر زندگی نامه یا پرتره است که به نوعی زندگی کشتی گیر معروف آمریکایی The Rock را روایت می‌کند. این فیلم توسط استفان مرچانت نویسندگی و کارگردانی شده است که پیش از این مستندی در مورد خشونت مبارزات کشتی کج را کارگردانی کرده بود و بسیار مورد استقبال مردم آمریکا قرار گرفته بود.

در این فیلم بازیگرانی نام آشنای سینمای هالیوود از جمله دواین جانسون، لنا هیدی، کیم ماتولا و وینس واگن به ایفای نقش پرداخته اند. دوین جانسون در این فیلم در نقش شخصیت اصلی داستان (راک) قرار دارد که نسبت به نقش های قبلی او بسیار متفاوت است و یک کتراکتر طنز‌ را بازی می کند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: راک یک کشتیگر حرفه ای است که با خانواده خود در نقطه ای بی سر و صدا در حال زندگی است. او که در گذشته کشتی گیر معروفی بوده و حالا باز نشسته شده است. او درگیر ماجرای فرزندانش که عاشق این ورزش هستند جی شود و سعی می کند تا آن ها را از پیگیری این ورزش منع کند.

این فیلم در هفته دوم اکران خود توانست ۸ میلیون دلار فروش کند و در جایگاه چهارم جدول فروش هفتگی قرار گیرد.

3)فیلم لگو ۲: قسمت دوم The LEGO Movie 2: The Second Part

صدرنشینی سری جدید انیمیشن‌های محبوب سینما/ دواِین جانسون در نقش یک کمدین

کمپانی برادران وارنر در تازه ترین انیمیشن داستانی خود به سراغ فصل دوم لگو رفته که مایک میچل آن را کارگردانی کرده است.

کریس پرت، الیزابت بنکس، ویل آرنت، تیفانی هدیش، استفانی بیاتریز، چنینگ تیتوم، جونا هیل، نیک آفرمن، چارلی دی و آرتورو کاسترو، از جمله بازیگرانی هستند که به‌عنوان صداپیشه در انیمیشن لگو حضور دارند و صداپیشگی شخصیت‌های این انیمیشن را بر عهده دارند. مایک میچل، کارگردان این انیمشن همچنین کارگردانی کارتون محبوب ترول‌ها را نیز در کارنامه دارد. فیل لرد، کریستوفر میلر، جرد استرن، میشل مورگان و رافائل باب واکسبرگ،‌ وظیفه نوشتن فیلمنامه دنباله انیمیشن لگو را بر عهده داشته‌اند. 

فصل اول انیمیشن The Lego Movie در سال ۲۰۱۴ به‌روی پرده‌های سینما رفت و موفقیت این انیمیشن باعث ایجاد دنیای سینمایی انیمیشن‌های لگویی شد. این انیمیشن علاوه بر دریافت نقدهای بسیار مثبت، موفق شد بیش از ۴۶۹ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. با این حال، این انیمیشن یکی از غایبان اسکار سال ۲۰۱۵ در بخش بهترین انیمیشن سال بود.

این فیلم انیمیشن در هفته سوم اکران خود توانست به فروش ۱۰ میلیون دلاری دست پیدا کند و در جایگاه سوم جدول فروش هفتگی سینمای آمریکا قرار گیرد.

2) آلیتا؛ فرشته جنگ Alita: Battle Angel

صدرنشینی سری جدید انیمیشن‌های محبوب سینما/ دواِین جانسون در نقش یک کمدین

فیلم سینمایی آلیتا یکی از جدیدترین آثار اکشن و ماجراجویی تخیلی کمپانی فاکس قرن بیستم است که به‌دست رابرت رودریگز کارگردانی شده است. در فیلم آلیتا: فرشته جنگ، بازیگران و هنرمندانی همچون رزا سلزار در نقش آلیتا، کریستف والتس در نقش دکتر دایسون ایدو، جنیفر کانلی در نقش چیرن، ماهرشالا علی در نقش وکتور و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم براساس سری رمان‌های گرافیکی به نام آلیتا فرشته جنگ (Battle Angel Alita) است. این سری رمان توسط یوکیتو کیشیرو نوشته شده است. داستان و اتفاقات این فیلم در قرن ۲۶ جریان دارد و حول محور یک دختر سایبورگی می‌چرخد که دچار فراموشی شده است. او توسط یک دکتر از یک آشغال‌دانی و اوراقی نجات پیدا کرد. آلیتا توسط همین دکتر بازسازی شد و درون مسیری قرار گرفت که در طی آن به شکار جنایتکاران فاسد و شرور می‌رفت.

در خلاصه قصه این فیلم آمده است: زمانی که آلیتا (با بازی رزا سلزار) به هوش می‌آید و متوجه می‌شود که در آن آینده‌ای که هیچ شناختی از آن ندارد، خودش را هم به یاد نمی‌آورد و خاطراتش را از دست داده، توسط فردی به نام ایدو (کریستوفر والتز) تحت حمایت و پشتیبانی قرار گرفت. ایدو یک دکتر با محبت و خوش قلب به حساب می‌آید که متوجه شد درون این پوسته سایبورگی رها شده، قلب و روح یک زن جوان با یک گذشته‌ی فوق‌العاده قرار دارد. همانطور که آلیتا یاد می‌گرفت که چگونه زندگی جدید خود را سپری کند و در خیابان‌های ترسناک شهر آیرون سیتی نجات یابد، ایدو هم تلاش می‌کرد تا او را از تاریخ اسرار‌آمیزش حفظ کند. با این حال، دوست خیابانی و باهوش آلیتا به نام هیوگو (با بازی کین جانسون) به جای کمک کردن، تصمیم گرفت که دلیلی برای بازگرداندن خاطرات او باشد. تنها همین زمان بود که نیروهای فاسد و مرگباری که شهر را اداره می‌کردند به وجود آلیتا پی بردند و به سراغ او رفتند. همینجا بود که آلیتا، سرنخی مرتبط با گذشته‌اش پیدا کرد؛ او توانایی‌های مبارزه‌ای منحصر به فردی داشت که حتی قدرتمندترین افراد هم نمی‌توانستند او را متوقف یا کنترل کنند. اگر او بتواند از چنگ آنها در امان بماند، می‌تواند کلیدی برای نجات دادن دوستان، خانواده و دنیای که عاشق آن شد، باشد.

این فیلم در هفته دوم نمایش خود با در اختیار داشتن ۳۷۹۰ سالن سینما توانست ۱۲ میلیون دلار فروش کند و در رتبه دوم قرار بگیرد.

1) چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؛ دنیای پنهان How to Train Your Dragon: The Hidden World

صدرنشینی سری جدید انیمیشن‌های محبوب سینما/ دواِین جانسون در نقش یک کمدین

یکی از جدیدترین آثار پر طرفدار و محبوب کمپانی یونیورسال پیکچرز است که به‌دست دین دبلوا کارگردان سری های قبلی این انیمیشن ساخته شده است.

در انیمیشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؛ دنیای پنهان» ما قرار است یک بار دیگر شاهد ماجراجویی‌های جدیدی از هیکاپ باشیم. او دیگر به رویای خود در جهت ایجاد یک آرمان‌شهر برای دوست اژدهایش یعنی بی‌دندان و تمام اژدهایان جهان دست یافته است. حال خطر دیگری خانه و روستای هیکاپ را تهدید می‌کند و حاکمیت او به‌عنوان رئیس آن مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. هیکاپ و بی‌دندان برای نجات خود باید تصمیم سخت و غیر ممکنی بگیرند. هیکاپ به همراه دوست بی‌دندانش مجبور است تا خانه‌ی خود را ترک کند و به دنیای پنهانی برود که تصور می‌شد فقط در افسانه‌ها وجود دارد.

جی باروشل، کیت بلانشت، جرارد باتلر، کریگ فرگوسن، آمریکای فررا، جونا هیل، کریستوفر مینتس-پلس، تی جی میلر، کریستن ویگ، کیت هرینگتون و اف. موری آبراهام، از جمله بازیگرانی هستند که به‌عنوان صداپیشه در این انیمیشن حضور دارند.

این فیلم در هفته اول اکران خود توانست با در اختیار داشتن ۴۲۵۹ سالن به تنهایی به رقم ۵۵/۵ میلیون دلار دست پیدا کند و افتتاحیه قابل قبولی را برای سری دنباله اژدهای خود را رقم بزند و صدر نشین جدول هفتگی فروش فیلم ها قرار بگیرد.