قابل توجه علاقه مندان به بازیهای دیجیتال/ایکس باکس دیجیتالی عرضه خواهد شد

شرکت مایکروسافت یکی از شرکت‌های آمریکایی است که در حوزه سخت افزار و نرم افزار فعالیت بالایی دارد. این شرکت مدت‌هاست به صنعت کنسول بازی‌های ویدیویی وارد شده و توانسته رقیب سرسختی برای شرکت سونی باشد. این شرکت اولین نسخه از کنسول ایکس باکس را در سال 2001 عرضه کرد و پس از آن نسخه‌های جدید‌تر این کنسول را در کنار سایر شرکت‌ها ارائه کرد. جدیدترین نسل این کنسول که ایکس باکس وان نام دارد در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، حال مایکروسافت قصد عرضه نسخه بدون سی‌دی‌رام این کنسول را دارد.

با اخبار منتشر شده از سوی شرکت مایکروسافت جدیدترین نسخه کنسول ایکس باکس در تاریخ ۷ می‌عرضه خواهد شد. شرکت مایکروسافت اعلام کرد این کنسول همان کنسول Xbox One S. است که درایو Blu-ray آن حذف شده است که مایکروسافت آنرا نسخه‌ی تمام دیجیتال Xbox One S. نام گذاری کرده است. قیمت این کنسول هنوز اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود با توجه به حذف شدن دی وی دی درایو، این کنسول جدید شرکت مایکروسافت، قیمتی پایین‌تر از Xbox One S. داشته باشد.

ایکس باکس دیجیتالی عرضه خواهد شد

همچنین شرکت مایکروسافت اعلام کرد: یک هارد دیسک ۱ ترابایت روی این مدل دیجیتال از کنسول ایکس باکس وان اس قرار دارد ،علاوه بر این نسخه دیجیتال عناوین Forza Horizon 3، Sea of Thieves و Minecraft در بسته‌بندی این کنسول وجود خواهد داشت. شرکت مایکروسافت اعلام کرد خریداران این کنسول می‌توانند قبل از تحویل دستگاه، عناوینی که قصد نصب آن‌ها روی کنسول دارند را انتخاب و روی حساب ایکس باکس خود خریداری کنند.

به نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت برای رونق بخشیدن به سرویس Xbox Game Pass این کنسول را طراحی کرده است. این سرویس یک فروشگاه مجازی بوده که به کاربر اجازه دسترسی به بیش از ۱۰۰ عنوان بازی Xbox را می‌دهد. از عناوینی که در سرویس Xbox Game Studios عرضه شده‌اند می‌توان به Sea of Thieves و Crackdown 3اشاره کرد همچنین شرکت مایکروسافت اخیرا عنوان Minecraft را به سرویس Xbox Game Pass اضافه کرده است.