آغاز تصویربرداری فاز دوم سریال «نفوذ» از اردیبهشت ماه

تهیه کننده سریال «نفوذ» گفت: تصویربرداری فاز دو سریال «نفوذ» از اردیبهشت ماه در شمال کشور و لوکیشن داخلی سایت کبکان آغاز خواهد شد و این روزها مراحل پایانی پیش تولید و بازنگری در متن سریال را در دست داریم.

«محسن علی اکبری» تهیه کننده سریال «نفوذ» به کارگردانی جواد شمقدری گفت: تصویربرداری فاز دو سریال «نفوذ» از اردیبهشت ماه در شمال کشور و لوکیشن داخلی سایت کبکان آغاز خواهد شد و این روزها مراحل پایانی پیش تولید و بازنگری در متن سریال را در دست داریم. همچنین مدت زمان تصویربرداری این سریال ۴۰ قسمتی چهار ماه در نظر گرفته شده است. 

وی با اشاره به بازیگران جدیدی که در این سریال حضور خواهند داشت، افزود: تعدادی بازیگر مشترک با فاز اول داریم و تعدادی هم بازیگر خارجی برای بازی در لوکیشن سایت کبکان خواهیم داشت که با بازیگران فاز قبلی متفاوت هستند. 

تهیه کننده سریال «نفوذ» با تائید اینکه قصه فاز جدید این سریال، در ادامه قصه فاز قبلی است نیز بیان داشت: فاز سوم «نفوذ» مقطع بعد از تسخیر سفارت تا جنگ تحمیلی را روایت می‌کند که قرار است سال آینده تولید شود، اما در فاز دو تا مقطع تسخیر سفارت پیش می‌رویم.

علی اکبری ضمن بیان لوکیشن‌های این سریال نیز افزود: بخش عمده‌ای از لوکیشن‌ها در سایت کبکان واقع در لوکیشن شمال کشور است. بخش دیگری در سایت نظامی واقع در قم و بخشی نیز در شهرک غزالی قرار دارد. تمام خیابان طالقانی را در شهر قم دکورسازی کردیم و از دکورهای فاز قبلی نیز در فاز جدید استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از سریال که در دهه فجر سال گذشته بروی آنتن رفت، فقط ده قسمت از این سریال بود و به دلیل خالی بودن باکس تلویزیون در آن زمان پخش شد. در صورتیکه حدود ۱۲۰۰ دقیقه از تصویربرداری تا بهمن سال گذشته به پایان رسید که چیزی حدود ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای شد و تنها ۱۰ قسمت از آن پخش شد. 

«نفوذ» در سه فاز پیش‌بینی شده، فاز یک از پیش از انقلاب شروع می‌شود و تا تسخیر لانه جاسوسی را روایت می‌کند. فاز‌های بعدی هم به حوادث حین گروگانگیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی که با حمایت آمریکا صورت گرفت، می‌پردازد و تولید فاز اول دو سال به طول می‌انجامد. تصاویر مربوط به فاز اول در تهران، فاز دوم در روستای قرق آباد، فاز ۳ در خجیر، فاز ۴ در گنبد و مشهد و همچنین فاز ۵ در تهران ضبط خواهد شد. سری دوم این سریال هم قرار است ساخته شود و در این سری داستان از تسخیر لانه جاسوسی آغاز شده و تا پایان جنگ تحمیلی ادامه دارد.

امین اسکندریان (مهدی نقش اول سریال)، کیمیا اکرمی (محبوبه نقش اول زن)، احمد نجفی (پرویز)، حمید گودرزی (نفیسی)، رحیم نوروزی (سُرخو)، علیرام نورایی (بکتاش)، صالح میرزا آقایی (سرهنگ شریف زاده)، شهره لرستانی (مادر محبوبه)، زهرا سعیدی (مادربزرگ مهدی)، حجت‌الاسلام سیدمحسن هاشمی (استاد حوزه علمیه و نماینده امام خمینی)، جلیل فرجاد (دانشفر)، ماشاله شاه مرادی (حاج عرفان)، کاوه سماک باشی (سروان عباسی)، امیرمحمد زند (حجت الاسلام سید عباس موسوی قوچانی)، یلدا افشاری‌نیا (مهناز)، شیوا بلوچی (شهره)، نجوا صاحب الزمانی (ثریا)، فاطمه بیگی (ناهید)، محمد جواد جعفرپور (قاسم)، جلال فاطمی (سرهنگ دیویس) بازیگران ایرانی این سریال و فیلیپ ساترکین (مایکل مترینکو)، سامی بابو (چارلز جونز) از بازیگران خارجی این سریال هستند. صالح میرزا آقایی، حمید گودرزی نقش نفیسی، رحیم نوروزی صلح‌گو، جلیل فرجاد در نقش روحانی، علیرام نورائی، احمد نجفی نقش پرویز و ... نقش‌هایی بازی می‌کنند که اینها عینا واقعی است.