تازه ترین خبرها از گیشه سینمای ایران/«تگزاس ۲» همچنان صدرنشین

اکران فیلم‌های روی پرده در نخستین هفته از اردیبهشت ماه هم بدون هیچ تغییر و اضافه شدن فیلم جدیدی ادامه پیدا کرد و تنها سه فیلم توانستند به فروش قابل قبولی دست پیدا کنند و ۱۰ فیلم دیگر به فروش بسیار اندکی دست یافتند و سهم چندانی از گیشه نداشتند.

طبق روال چند هفته اخیر «تگزاس ۲» به کارگردانی مسعود اطیابی صدرنشین گیشه بود و در قعر جدول فروش هم تغییری ایجاد نشد و «تولدت مبارک» به کارگردانی سمیه زارعی‌نژاد کمترین فروش را به خود اختصاص داد.

دو فیلم «سامورایی در برلین» ساخته مهدی نادری و «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی هم برای کسب جایگاه دوم گیشه رقابت سخت و تنگاتنگی را در پیش گرفتند که این هفته فیلم نادری توانست پیروز میدان باشد.

ترکیب فیلم‌های روی پرده و مخاطبی که نپسندید

آنچه مشخص است ترکیب نه چندان مخاطب‌پسند و جذابی که برای اکران ماه رمضان در نظر گرفته شده است نقش بسیار زیادی در ایجاد این دو قطبی میان فیلم‌های روی پرده دارد. در واقع با وجود آنکه فروش ماه رمضان امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما نباید چندان از این اتفاق احساس خشنودی کرد، چرا که این افزایش تنها ناشی از فروش دو تا سه فیلم روی پرده است و فیلم‌های دیگر هیچ نقشی در رونق گیشه رمضان امسال ندارند. به همین دلیل به نظر می‌رسد که برای پویایی بیشتر می‌بایست ترکیب متنوع، جذاب و مخاطب پسندی را در نظر گرفت تا گیشه سینمای ایران در این ایام اینچنین صفر و صدی نشود.