اظهارات آقای کارگردان در مورد فیلم جدیدش

مهدی رحمانی کارگردان سینما، در خصوص المان‌هایی که برای جذب مخاطب در فیلم «کارت پرواز» استفاده شده، گفت: قبل از ساخت فیلم نباید به ایجاد المان‌هایی مانند بازیگر و لوکیشن و ... برای جذب مخاطب فکر کرد؛ چون ذات خود فیلم و سینما این را نمی‌گوید و به شخصه نیز از اینگونه رویکرد فراری‌ام. مثل این است که شما محصول خوب و باکیفیتی ندارید و بخواهید با ظاهرسازی آن را جلوه دهید. در نتیجه فقط روی محتوا تمرکز کردم تا بتوانم مخاطبی که دو ساعت از وقت خود و هزینه‌ای را صرف دیدن «کارت پرواز» می‌کند، راضی از سالن بیرون برود.

اخبار فرهنگ و هنر_ وی در خصوص چگونگی شکل گیری ایده اصلی فیلمش بیان کرد: محتوای «کارت پرواز» یک موضوع اجتماعی، به روز و بیانگر بحران جامعه ماست و به بحث جابجایی مواد مخدر توسط جوان‌ها، زن‌ها، بچه‌ها و در کل کسانی می‌پردازد که آدم‌های معمولی هستند و اصل آنها خلافکار و بزهکار نیست، اما درگیر تبعات بحران‌های اقتصادی و شرایط سخت جامعه شده اند.

این کارگردان درباره عدم استفاده از بازیگران چهره و گران و پروداکشنی بزرگ عنوان کرد: کارکرد قصه فیلم به نحوی بود که مخاطب نبایست از بازیگران آن سابقه ذهنی داشته باشد تا بتوانیم حجم باورپذیری را بالاتر ببریم. ضمن اینکه استفاده از بازیگران جوان و درجه یک موجب می‌شود، چرخه سینما از تکرار بازیگر نجات پیدا کند و راهی برای ارائه استعداد مستعد‌ها باز شود.

وی در خصوص اکران «کارت پرواز» در خارج از کشور اظهار داشت: وقتی فیلمی می‌سازم به این چیز‌ها فکر نمی‌کنم؛ یعنی تقسیم بندی برای نمایش آن ندارم و اساسا اثری تولید می‌کنم که حرفش جهان شمول باشد، برای «کارت پرواز» هم اینچنین بود و البته مخاطب هدف را جامعه و کشورم قرار دادم و اگر امکانش فراهم شود، آن را خارج از کشور هم اکران خواهیم کرد.

رحمانی در پایان خطاب به مخاطبان سینما گفت: امیدوارم طرفداران سینما دیدن فیلم‌های مستقل و آثاری که دغدغه‌مند و اندیشمند هستند را دنبال کنند؛ چون قطعا این نوع سینما به جامعه و نظام اجتماعی ما کمک می‌کند، اگر به تاریخ سینما هم رجوع کنید، فیلم‌های اندیشمند هستند که ماندگار می‌شوند و دیگر آثار گذرا می‌آیند و می‌روند.