در شب پایانی «ستاره ساز» چه گذشت؟ /کنایه علی پروین به هزینه میلیاردی باشگاه ها

در آخرین قسمت از فصل نخست مسابقه تلویزیونی ستاره ساز شب گذشته یکم مردادماه به روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

اخبار فرهنگ و هنر _ این رویداد مهیج فوتبالی که برای نخستین بار در قالب یک مسابقه استعدادیابی تلویزیونی پای به قاب رسانه ملی گذاشته بود طی ۵۴ قسمت مراحل مختلف گزینش آماده سازی رقابت مقدماتی و فینال خود را طی کرد و در نهایت مرحله نهایی آن طی سه هفته گذشته با حضور ۶ نوجوان برتر دنبال شد.

شیوه داوری و انتخاب افراد برگزیده دوره نخست این مسابقه، بر پایه آرای مردمی و رای داوران باسابقه آن استوار بود که در بخش آرای مردمی در حدود ۹ میلیون رأی از سوی مخاطبان برای انتخاب ستاره برتر ثبت شد.

این برنامه در قسمت نهایی خود که شب گذشته با حضور ویژه علی پروین ستاره سال‌های دور فوتبال ایران و اسطوره باشگاه پرسپولیس پخش شد، برترین ستاره‌های خود را شناخت.

در بخش ابتدایی این برنامه تندیس نشان اخلاق به خوش اخلاق‌ترین بازیکنان دوره نخست این مسابقه تقدیم شد.

محمد پورجلالی نشان اخلاق دوره نخست این مسابقه را بخاطر فداکاری در حین یکی از مسابقات و کمک با بازیکن رقیب خود در مسابقه مرحله نجات دریافت کرد.

در بخش دوم ستاره ساز پرویز برومند دروازه بان سابق تیم ملی ایران و تیم باشگاهی استقلال در برنامه حاضر شد و به اعلام نتایج این بخش پرداخت. برومند که خود داوری بخش دروازه‌بانان این دوره را برعهده داشت ارشیا برزگر زاده را به عنوان دروازه بان برتر انتخاب کرد. همچنین سیاوش امیری، آرین شفاهی و حسن حسینی به ترتیب نفرات بعدی برگزیده این بخش بودند.

علی پروین، اسطوره فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس در بخش انتهایی این برنامه برای اهدای جوایز اصلی ستاره ساز حاضر شد.

طبق اعلام علی پروین مرتضی سجادی با کسب بیشترین امتیاز فردی رای داوران و آرای مردمی توانست قاطعانه تندیس ستاره برتر دور نخست مسابقه بزرگ ستاره ساز را کسب کند و برنده جایزه ۱۰۰ میلیون تومانی این مسابقه شود.

همچنین علیرضا صفری و عباس کهریزی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم این مسابقه قرار گرفتند تا به ترتیب برنده جوایز ۴۰ و ۲۰ میلیون تومانی ستاره ساز شوند.

از میان ۶ بازیکن راه یافته به بخش فینال ستاره ساز میلاد بهرامیان امیرحسین شهسواری و محمد پورجلالی نیز نفرات چهارم تا ششم را به خود اختصاص دادند. همچنین بازیکنان برتر ستاره ساز با نمایش قابلیت‌های خود توانستند از هم اکنون توجه باشگاه‌های معتبر داخلی را برای عقد قرارداد همکاری جلب کنند و راهی تیم‌های حرفه‌ای لیگ برتر رده سنی خود شوند.

در بخش انتهایی برنامه علی پروین پیرامون برنامه ستاره ساز گفت: من خیلی خوشحالم که این برنامه ساخته شده است. چراکه باشگاه‌های ما سرمایه‌ای برای فوتبال پایه در نظر نمی‌گیرند درحالی که فوتبال پایه اساس فوتبال بزرگسالان است. امیدوارم این برنامه ادامه دار و تاثیر گذار باشد.

وی عنوان کرد: بیشتر مواقع برنامه را تماشا می‌کردم و مطمئنم عمده بازیکنان لیگ برتری ما حتی آیتم‌های این برنامه را نمی‌توانند به راحتی طی کنند! باشگاه‌های ما برای بازیکنی ۴ میلیارد هزینه می‌کنند، اما یک میلیون به بازیکن پایه نمی‌دهد. خلاصه امیدوارم این اتفاق ادامه‌دار باشد.

مسابقه استعدادیابی «ستاره ساز» به کارگردانی نیما بانک، تهیه کنندگی جواد فرحانی و اجرای محمدرضا احمدی با موضوع کشف استعداد‌های فوتبال به شناسایی ستاره‌های آینده ایران در سراسر کشور می‌پردازد. فیروز کریمی، خداداد عزیزی، ادموند بزیک و مجتبی جباری داوران فصل نخست این مسابقه استعدادیابی بودند. فصل دوم «ستاره ساز» بزودی تولید خود را آغاز خواهد کرد.