شایعه قاچاق مواد مخدر توسط خواننده معروف تکذیب شد/ فروش بلیت کنسرت آقای مجری در کمتر از ۲۴ ساعت!

در این گزارش به مهمترین اخبار هفته اخیر در حوزه موسیقی کشور اشاره می‌کنیم؛

جشنواره ملی موسیقی جوان آغاز به کار کرد

اخبار فرهنگ و هنر _ سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از شنبه پنجم مرداد ماه سال ۱۳۹۸ با اجرای بیش از ۷۰۰ برنامه در بخش‌های «موسیقی نواحی»، «موسیقی دستگاهی» و «موسیقی دستگاهی» در تالار رودکی تهران آغاز شد.

سیزدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی به همت انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از ۵ مردادماه تا ۵ شهریورماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

 

از تکذیب خبر قاچاقچی بودن یک خواننده تا کنسرت مهران مدیری که کمتر از ۲۴ ساعت فروخته شد

مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان ساعت ۱۸ روز سه شنبه پنجم شهریور ماه با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

مهران مدیری با سامان احتشامی کنسرت برگزار می‌کند

مهران مدیری از بازیگران و کارگردانان شناخته شده کشورمان که این روز‌ها با سریال شبکه نمایش خانگی «هیولا» به فعالیت مشغول است، روز دوشنبه بیست و هشتم مرداد ماه کنسرت دیگری را در تالار رویال هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار خواهد کرد. در این کنسرت سامان احتشامی نوازنده و آهنگساز مطرح موسیقی با او همکاری خواهد کرد.

برگزاری کنسرت مهران مدیری در شرایطی است که هنوز از سرنوشت تازه‌ترین آلبوم او در مقام خواننده به آهنگسازی مهیار علیزاده خبر جدیدی منتشر نشده است. مدیری و علیزاده در تولید تیتراژ برنامه تلویزیونی «دورهمی» شبکه نسیم همکاری‌هایی باهم داشتند.

مهران مدیری که سال ۱۳۷۹ آلبوم «از روی سادگی» را با همراهی زنده‌یاد بابک بیات و فردین خلعتبری منتشر کرده بود، تابستان سال گذشته مجموعه کنسرت‌هایی را با حضور سامان احتشامی و سایر نوازندگان مطرح موسیقی کشورمان از جمله نیما حمدی نوازنده درامز، جابر خدایاری نوازنده پرکاشن، بابک ریاحی پور نوازنده گیتار باس، مسعود همایونی نوازنده گیتار الکتریک را در برج میلاد تهران برگزار کرد.

از تکذیب خبر قاچاقچی بودن یک خواننده تا کنسرت مهران مدیری که کمتر از ۲۴ ساعت فروخته شد

این بازیگر و کارگردان تئاتر طی سال‌های اخیر در تیتراژ سریال‌ها و مجموعه‌هایی که خود به عنوان کارگردان روی آنتن تلویزیون داشته خوانندگی کرده است که از جمله آنها می‌توان به سریال «شب‌های برره»، «باغ مظفر»، «قهوه تلخ» و مجموعه «دورهمی» اشاره کرد.

لازم به ذکر است که ۲۴ ساعت پس از آغاز بلیت فروشی این کنسرت، تمامی بلیت‌ها فروخته شد.

آلبوم سالار عقیلی رونمایی شد

جدیدترین آلبوم سالار عقیلی «نگار» با آهنگسازی شایان کریمی عصر دوشنبه در شهر کتاب الهیه در تهران رونمایی شد. 

در ابتدای این مراسم ویدئویی از سالار عقیلی و شایان کریمی پخش شد که این دو هنرمند درباره تولید این اثر توضیحاتی را ارائه دادند.

از تکذیب خبر قاچاقچی بودن یک خواننده تا کنسرت مهران مدیری که کمتر از ۲۴ ساعت فروخته شد

سالار عقیلی در بخشی از صحبت هایش درباره آلبوم جدیدش گفت: از روز اول که این قطعه نگار را شنیدم آنرا دوست داشتم و اصلا همین قطعه باعث شد که خواندن این مجموعه را بپذیرم. قطعه برگ ریزان را هم در این آلبوم به استاد ناصر ملک مطیعی تقدیم کردیم و دیگر قطعه مورد علاقه من در این آلبوم است. این مجموعه بعد از انتشار قطعا یکی از موفق‌ترین آلبوم‌ها خواهد شد و آهنگسازی آن را آقای شایان کریمی هنرمند جوان و سی ساله بر عهده داشته است که از جوانان بسیار مستعد هستند. برخی تنظیم‌های این اثر به هر حال در ابتدا برای من تازگی داشت. حتی قطعه‌ای که در آن گیتار الکتریک استفاده شده بود و من در ابتدا کمی در این باره موضع داشتم، ولی به مرور و با چند بار گوش دادن حس کردم که اثر زیبایی خاصی را به لحاظ شنیداری دارد و قبول کردم بخوانم.

گفتنی است آلبوم «نگار» در ۸ قطعه تولید شده که تمامی اشعار از سروده‌های «سعید رمضانی» است.

یادبود محمد نوری برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم محمد نوری خواننده پاپ و پاپ کلاسیک دوشنبه ۷ مرداد در انجمن شاعران ایران برگزار شد. محمد نوری مدرس آواز و خواننده ایرانی، برنده جایزه «خورشید طلایی» (۵۰ سال صدای متفاوت و ماندگار) در سال ۷۸ از جشنواره مهر و دارای مدرک درجه یک هنری از شورای عالی ارزیابی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. وی در سال ۱۳۸۵ چهرهٔ ماندگار شناخته شد. آیین نکوداشت استاد محمد نوری خواننده فقید موسیقی کشورمان به مناسبت نهمین سالروز درگذشت این خواننده ساعت ۱۸ روز دوشنبه هفتم مرداد با همت انجمن شاعران ایران، همکاری خانه موسیقی ایران و حمایت سازمان زیباسازی شهرداری تهران در انجمن شاعران ایران برگزار شد. ابتدا مجید عبداللهی با تک نوازی پیانو یکی از قطعات نوری را اجرا کرد.

 

از تکذیب خبر قاچاقچی بودن یک خواننده تا کنسرت مهران مدیری که کمتر از ۲۴ ساعت فروخته شد

میلاد کیایی مدرس و نوازنده سنتور، در ادامه مراسم گفت: هنر اقیانوسی بی انتهاست. ابتدا دارد، ولی انتها ندارد. هنرمندان هم می‌توانندبه واسطه هنر ماندگار شود. محمد نوری دبیر انگلیسی بود. در ادامه دوستی خانوادگی با او برقرار شد. به همین دلیل ما با آقای نوری کار کردیم و برایشان آهنگسازی کردم. به هر حال روح این مرد شاد است و صدایش ماندگار.

ماجرای عجیب درگیری حامد زمانی با پلیس در فرودگاه 

هفته گذشته شایعه‌ای مبنی بر دستگیری حامد زمانی به دست پلیس فرودگاه در فضای مجازی پیچید. حتی برخی از خبرگزاری ها به این موضوع دامن زدند و بسیاری در صفحات شخصیشان از قاچاق مواد مخدر به دست این خواننده ارزشی کشورمان صحبت کردند؛ اما حسین پیرعلی مدیر برنامه های حامد زمانی این موضوع را تکذیب می کند.

پیرعلی در این باره به خبرنگار ما گفت: این شایعه به هیچ عنوان صحت ندارد؛ داستان از این قرار است که روز پنجشنبه ما برای سفر به کرمان در فرودگاه مهرآباد بودیم. یکی از اعضای تیم ما با استوار نیروی انتظامی درگیری لفظی پیدا کرد. حامد زمانی در این بین ورود کرد و استوار به حامد زمانی گفت دخالت نکند. بین این دو نفر درگیری ایجاد شد و ماجرا به اتاقِ پلیس در فرودگاه کشیده شد و البته پس از آن به دادسرا هم رفتیم.

 

از تکذیب خبر قاچاقچی بودن یک خواننده تا کنسرت مهران مدیری که کمتر از ۲۴ ساعت فروخته شد

وی افزود: در این بین یکی از بچه های تیم ما که استوار نیروی انتظامی با وی درگیر شده بود، از اتفاقات رخ داده فیلم گرفت و آن را منتشر کرد. البته این کار درستی نبود و نباید فیلم را بچه های ما منتشر می کردند. همین موضوع باعث شد، چنین شایعاتی پیش بیاید. هرچند فیلم هایی از این ماجرا در خود اداره نیروی انتظامی موجود است.

پیر علی درباره شایعه حمل مواد مخدر بیان کرد: نمی دانم شایعه حمل مواد مخدر زاییده فکر کیست؟ البته سازنده این شایعات به زودی مشخص می شود؛ اما کل اتفاقاتی که برای ما افتاد در اتاق پلیس در فرودگاه تصویربرداری شده است. من قویاً شایعه دستگیری حامد زمانی به دلیل حمل مواد مخدر را تکذیب می‌کنم. چنین موضوعی اصلاً صحت ندارد. همانطور که گفتم دعوا بین یکی از اعضای گروه ما و پلیس فرودگاه بود و حامد مشکلی در ابتدا نداشت. حامد زمانی تنها برای حل مسئله ورود کرد؛ اما متاسفانه کار بالا گرفت و حتی ما مجبور شدیم به خاطر این درگیری به دادسرا برویم.

پیام تسلیت محمد الله یاری برای درگذشت هنرمند فقید

محمد اله یاری فومنی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت استاد حسین آهی شاعر و گوینده پیشکسوت رادیو پیام تسلیتی را منتشر کرد.

در متن پیام اله یاری آمده است: «باسمه تعالی /  خبر، پتک سنگین بر آیینه بود...

از تکذیب خبر قاچاقچی بودن یک خواننده تا کنسرت مهران مدیری که کمتر از ۲۴ ساعت فروخته شد

فرزند برومند عرصه فرهنگ و ادب ایران عزیز، محمد حسین آهی راد، دعوت پروردگارش را برای حضور در تماشاگه راز، فروتنانه پاسخ گفت و آشنایان به جهان حقیقی و زندگی بخش شعر و شعور فارسی را در اندوهی جانکاه، فرو گذاشت و اما به راستی، جز تسلیم در برابر مشیت حضرت حق، پناهگاهی هست؟... بی تردید ثمرات معنوی و آثار ادبی آن جان گرامی و سابقه سالهای متمادی حضورش در شورای شعر و ترانه، از اینک تا همیشه و تا آنگاه که از زبان و ادب فارسی، نامی در میان باشد؛ جاودان است.

خانواده ی ارجمندش را تسلیت گفته و آرامش رضوانی آن روح بلند را از درگاه ایزدمنان، خواستاریم.»