«23 نفر»؛ بهترین فیلم از نگاه ملی جشنواره فجر همچنان در صف اکران

وضعیت اکران در سینما همواره مورد نقد بسیاری از فیلمسازان سینما بوده است، اکران در سال جاری نیز منتقدان فراوانی داشته و بسیاری از فیلمسازان یا از وضعیت اکران آثارشان راضی نیستند یا به کل هنوز پشت صف اکران مانده‌اند. 

اخبار چهره ها _ در این میان عدم اکران آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر همواره یکی از مهمترین مشکلات چرخه اکران بوده است، جشنواره فیلم فجر به عنوان ویترین سینمای ایران بهترین تولیدات یکسال سینما را در خود جای می دهد، اما مشخص نیست چرا بهترین آثار سینما در سال در چرخه اکران مورد بی مهری قرار می گیرند.

فیلمبرداری فیلم سینمایی ۲۳ نفر به تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده و کارگردانی مهدی جعفری از جمله مهمترین آثار بازمانده از جشنواره فیلم فجر است، این فیلم با توجه به قراردادهای بسته شده سینما تا آبان ماه اکران نمی شود و هنوز مشخص نیست چه زمانی بر پرده نقره ای نقش خواهد بست. 

نکته جالب توجه اینجاست که این فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم از جشنواره فیلم فجر از نگاه ملی را از آن خود کرد و مشخص نیست چرا بهترین فیلم از نگاه ملی همچنان باید در صف انتظار اکران ایستاده و به نوعی بهترین زمان های اکران را از دست بدهد. 

 

«بیست و سه نفر» چه زمانی اکران می‌شود؟/بهترین فیلم از نگاه ملی جشنواره تئاتر فجر همچنان در انتظار اکران///////////////////////چهارشنبه

فیلم سینمایی ۲۳ نفر اقتباسی از خاطرات گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. این گروه کم سن و سال بین ۱۳ تا ۱۷ سال سن داشتند و خاطرات‌شان از دوران اسارت پیش‌تر در قالب کتاب بیست و سه نفر توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده بود.

مهدی جعفری کارگردان فیلم سینمایی ۲۳ نفر پیش از این بیشتر در مقام فیلمبردار در سینما فعالیت داشته و تصویربرداری فیلم سینمایی "به‌وقت شام" از کارهای متأخر او محسوب می‌شود.

مجید پتکی، سعید آلبوعبادی، رضا نوری، عبدالحلیم تقلبی، محمد رشنو از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند، علاوه بر بازیگران بزرگسال این فیلم، بازیگران نوجوان اثر که تعداد کمی هم نداشتند در این فیلم مورد تمجید اهالی سینما قرار گرفتند. 

فیلم سینمایی ۲۳ نفر با حضور سردار سلیمانی کلید خورد

فیلمبرداری فیلم سینمایی ۲۳ نفر به تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده و کارگردانی مهدی جعفری با حضور سردار قاسم سلیمانی به تاریخ پانزدهم مهر ماه امسال آغاز شد و فیلمبرداری آن نزدیک به سه ماه در تهران و آبادان به طول انجامید.

تصویربرداری یکی از سکانس‌های فیلم با حضور سردار سلیمانی صورت گرفت و در حاشیه آن مجتبی فرآورده در مقام تهیه‌کننده و نیز مهدی جعفری در مقام کارگردان به طرح نکاتی پرداختند.

سردار سلیمانی در این بازدید طی سخنانی کوتاه به اهمیت توجه به خاطرات دفاع مقدس و نیز ویژگی بارز گروه نوجوان اسیری که خاطراتشان در کتاب "بیست و سه نفر" روایت شده است، پرداخت.