رکوردشکنی «سریع و خشن» در سینماهای چین

فیلم سینمایی هابز و شاو محصول کمپانی یونیورسال، به لطف فروش ۱۰۲ میلیون دلاری در کشور چین، به رتبه نخست گیشه‌های بین المللی بازگشت.

اخبار فرهنگ و هنر _ نسخه فرعی سریع و خشن با ایفای نقش دواین جانسون و جیسون استاتهام، در گیشه‌های داخلی این هفته ۱۲۰ میلیون دلار دیگر فروش داشت و فروش جهانی خود به غیر از گیشه داخلی را با ۴۴۱ میلیون دلار رساند. با احتساب فروش داخلی، این فیلم به مرز ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است.

«هابز و شاو» در کشور چین رکورد‌های متعددی را شکست که شامل بزرگترین افتتاحیه ماه اگوست چین در طول تاریخ می شود. این فیلم همچنین دومین فیلم پرفروش از مجموعه سینمایی سریع و خشن در این کشور شد. رکورد این بخش به «سرنوشت خشمگین» در سال ۲۰۱۷ با ۱۸۴ میلیون دلار تعلق دارد.

انیمیشن «شیر شاه» دیزنی نیز موفق ظاهر شد و این هفته از مرز ۱.۵ میلیارد دلار فروش جهانی عبور کرد و به نهمین فیلم پرفروش جهان تبدیل شد. پیش بینی می‌شود این فیلم که توسط جان فاورو کارگردانی شده است، تا به امروز مرز یک میلیارد دلار از گیشه‌های خارجی را رد کرده باشد. فروش این هفته شیر شاه ۳۰ میلیون دلار بود که ۱۶ میلیون آن مربوط به کشور ایتالیاست.

فیلم «پرندگان خشمگین ۲» نیز در این هفته از ۴۳ گیشه بین المللی، ده میلیون دلار فروش داشت و در مجموع به ۴۷ میلیون دلار رسید.