نماینده ژاپن در اسکار ۲۰۲۰ مشخص شد

انیمیشن فانتزی «هوا خوردن با تو/ Weathering with you» به عنوان نماینده ژاپن برای حضور در بخش بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۰ انتخاب شد.

اخبار فرهنگ و هنر _ این دومین باری است که کشور ژاپن به عنوان نماینده خود در اسکار، یک انیمیشن را انتخاب می‌کند. اولین بار در سال ۱۹۹۸ انیمیشن شاهزاده مونونوکه به کارگردانی هایائو میازاکی به عنوان نماینده ژاپن در بخش بین‌المللی اسکار (که پیش از این با نام بهترین فیلم خارجی زبان شناخته می‌شد) انتخاب شده بود.

فروش این انیمیشن رمانتیک و فانتزی از کارگردان انیمه «نام تو» در گیشه داخلی ۱۰۰ میلیون دلار است؛ این فیلم اولین فیلم بعد از سال ۲۰۱۶ است که به این رقم دست پیدا کرده است. انیمیشن «نام تو» ۳۵۸ میلیون دلار در مجموع فروش جهانی کسب داشت و رکورد قبلی این کارگردان با «شهر اشباح» را شکست.

این فیلم انیمیشن داستان دو شخصیت زن و مرد است که یکی از آن‌ها از توکیو و دیگری از حومه این شهر است. این انیمیشن عناصر آب و هوایی فرا طبیعی را به تصویر می‌کشد. در «هوا خوردن با تو» پسر نوجوانی به نام هوداکا به شهر بزرگی مهاجرت می‌کند و هیندا را ملاقات می‌کند که توانایی تغییر آب و هوا را دارد. این در زمانی است که ژاپن از باران‌های مفرط رنج می‌برد. این فیلم منتشر کننده خود در آمریکای شمالی را نیز پیدا کرده و در جشنواره فیلم تورنتو نیز نمایش داده می‌شود.

انیمیشن«هوا خوردن با تو» از بخت های اصلی نامزدی و حتی بردن اسکار است.  این فیلم از آی ام دی بی امتیاز ۷/۹ از۱۰  و از نگاه سایت راتن تومیتو نیز امتیاز ۱۰۰ از۱۰۰ را دریافت کرده است.

نود و دومین دوره جوایز اسکار در تاریخ ۹ فوریه (۲۰ بهمن) برگزار می‌شود.