مراحل ساخت تله‌فیلم «یاسین» با موضوع اربعین نهایی شد

علی بیطرفان افزود: این فیلم 90 دقیقه ای،‌ درشهرهای قم و خرمشهر و جاده نجف به کربلا تصویربرداری شده و روایت‌گر عشق شیعه و سنی به اباعبدالله و وحدت میان ایران و عراق است.

اخبار فرهنگ و هنر- وی با بیان اینکه این تله فیلم در روز شنبه 27 مهرماه همزمان با اربعین حسینی از شبکه یک سیما پخش می‌شود اظهار داشت: پیاده روی اربعین ظرفیت‌های بسیار زیادی از نظر دراماتیک دارد که تاکنون این ظرفیت عظیم توسط مدیران فرهنگی و هنرمندان مغفول مانده است.

نویسنده و کارگردان تله فیلم یاسین، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای تولید آثار فاخر هنری ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های هنری موجود دربخش خصوصی برای تولید آثار فاخر فرهنگی در راستای معرفی مبانی دینی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه فیلم برداری این اثر در 2 بخش فیلم برداری در ایران و عراق برنامه ریزی شده بود افزود: تصویربرداری این فیلم ازپنجم شهریور سالجاری درخرمشهر شروع شد و ۲۴ شهریور در قم به پایان رسید ضمن اینکه تصویربرداری بخش عراق نیز در ایام پیاده روی اربعین از دهم مهرماه جاری در عراق آغاز شد.

بیطرفان ادامه داد: به منظور آماده‌سازی این فیلم برای پخش در ایام اربعین، کار تدوین، صداگذاری و موسیقی این اثر به صورت همزمان با شروع تصویربرداری آغاز و بصورت فشرده انجام شد که خوشبختانه با کار شبانه‌روزی این اثر برای پخش در روز اربعین آماده شده است.

وی با اشاره به عوامل این فیلم گفت: محمدتقی انصاری تهیه کننده، حمید رحیم زاده تصویربرداری، مهرداد دادگری صدا بردار، فرانک حمزه ای راح صحنه و لباس، محمد بیطرفان تدوین، محمد باقر یونسی نژاد مدیر تولید، مجتبی مصدق دستیارتهیه، محمد عرفان منش مدیر تدارکات و همچنین زهرا توکلی و محمد نعمت مسئولیت گریم در این فیلم را به عهده داشتند.

نویسنده و کارگردان این فیلم، ادامه داد: همچنین دراین فیلم سجاد بیطرفان منشی صحنه،‌ امین علوی، علی امیریان و محمد صادقی به عنوان دستیاران صحنه، محمود حمیدی و رستم حمیدی به عنوان دستیاران تصویر و همچنین محمد بیطرفان و عزیز اسلامی علیرضا عباسپور نیز به عنوان برنامه ریز و دستیار کارگردان در این فیلم مسئولیت دارند.

بیطرفان افزود: همچنین دراین فیلم عمار تفتی، آزاده ریاضی، مهران رجبی، کیانوش گرامی، سید حسن محیط زاده، حنانه امینی، اصغر نیکخواه، هادی افضلی، محمد حاج بابایی، وحید نوری، علیرضا عباسپور، حسن فتاحی، محمد باقر یونسی نژاد، امیر حسین دیراوی، یحیی الشوکی، حسن ارمک، جلال جلالی و عادل الحمدان به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم، قصه زوج جوانی است که برای ارسال ملزومات خریداری شده یک موکب در کربلا تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند اما اراده ای در پس پرده، بار موکب را به عمق خاک عراق و در روستایی سنی نشین هدایت می کند. روستایی که تشنه خدمت به زوار امام حسین(ع) است.