اشکالات آئین‌نامه دولت برای استخدام معلمان حق‌التدریس باید رفع شود

قاسم احمدی لاشکی در پاسخ به این پرسش که اشکالات آیین‌نامه دولت برای استخدام معلمان حق‌التدریس شامل چه مواردی است؟ اظهار کرد: به استناد  مصوبه مجلس در تاریخ 13 شهریور 97 دولت موظف شد طی دو ماه آئین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس را تدوین کند که این کار،  هشت ماه به طول انجامید و پس از این همه تأخیر در تدوین آیین‌نامه، آنچه در دولت مصوب شده است با آنچه در کمیته کارشناسی با حضور دو نماینده مجلس و نمایندگان آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه مصوب شده بود، تفاوت دارد.

اخبار اجتماعی-وی افزود: آیین‌نامه مصوب دولت  برخی  موارد را تغییر داده است و آنچه در کمیته کارشناسی تعیین شده بود،  مدنظر قرار نگرفته بنابراین قرار مقرر شد تا مجدد اشکالات برطرف شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:  در آیین‌نامه دولت، بحث الزام به دریافت حقوق از منابع دولتی مطرح شده که مجلس با آن موافق نیست همچنین اسم نیروهای خرید خدمات را نیاورده‌اند و برای مربیان پیش‌دبستانی اسناد دولتی خواسته‌اند اما بیشتر آنها از مدیر مدارس حقوق گرفته و امضا می‌دادند و اسناد دولتی نداشتند که با اعمال آن، جمع زیادی حذف می‌شوند، همچنین در آیین‌نامه دولت آمده حداقل دوره آموزشی باید یک سال باشد و اینکه افراد 5 سال حق جابه جایی به شهر‌دیگر‌ را نداشته باشند به 10 سال افزایش داده‌اند.

احمدی لاشکی بیان‌کرد: نمایندگان مجلس اعتراض خود نسبت به آیین‌نامه دولت درباره استخدام معلمان حق‌التدریس را به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه کردند و باید تا رفع اشکالات و اعمال اصلاحات فعلا متوقف بماند.