دعوت «هفت» از رئیس سازمان سینمایی برای شفا‌سازی درمورد «خانه پدری»

ابتدای هفته جاری بود که مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی در نامه‌ای خطاب به مدیر شبکه سه سیما نسبت به اظهارات غیرواقعی  در دو قسمت متوالی برنامه سینمایی هفت درباره فیلم «خانه پدری» واکنش نشان داد و خواستار اعلام جوابیه این سازمان در برنامه آینده هفت شد.

اخبار فرهنگ و هنر - حال روابط عمومی برنامه سینمایی هفت پاسخ داده و نوشته است: این برنامه از ابتدای فعالیت و در دوره‌های مختلف به دنبال احقاق حقوق هنرمندان و سینماگران و شفاف سازی در حوزه سینما بوده و هست و همیشه تلاش کرده جانب عدالت را پیش گیرد. 

سازمان سینمایی در پی برگزاری میزگردهای برنامه هفت در مورد اکران و لغو اکران فیلم خانه پدری با انتشار بیانیه ای ضمن ادعای غیر واقعی بودن صحبت‌های میهمانان و کارشناسان در دو قسمت اخیر برنامه، موضع و سیاست سازمان در مورد نحوه اکران فیلم سینمایی خانه پدری را اعلام نموده است. حال آنکه تمام صحبت‌های انجام شده با حضور کارشناسان در برنامه هفت طبق مستندات بوده و بعد از برنامه هم طی اخبار منتشر شده در رسانه ها مشخص شد، اکران خانه پدری با دستور مستقیم جناب دکتر انتظامی رئیس محترم سازمان سینمایی بوده است. این موضوع دلیلی بر واقعی بودن صحبت هایی است که در برنامه هفت مطرح شد و نادرست نبوده است. 

از آنجا که جناب دکتر انتظامی از ابتدای حضور خود در سازمان سینمایی با شعار شفافیت و شفاف‌سازی در تمام امور حرکت کرده‌اند، پس چه پسندیده است که برای این شفافیت‌ها بدون احتیاج به انتشار بیانیه در برنامه رسمی به صورت زنده حاضر شده به بیان تمام‌نکات بپردازند. همچنین همانطور که تا کنون نیز برنامه هفت خواستار و پذیرای حضور مدیران سازمان سینمائی به جهت طرح مواضع، ارائه گزارش عملکرد و شفاف‌سازی آن بوده، باز هم از این طریق اعلام می شود که پذیرای حضور مدیران سازمان سینمائی در همه حوزه های تخصصی و از جمله ابهامات اخیر بوجود آمده می‌باشیم.

به امید روزی که تمام نهادها و ارکان فرهنگی در کنار هم نه در مقابل هم، در راستای اعتلای فرهنگ و هنر کشورمان بدون وجود هیچ مشکلی ثابت قدم و استوار باشند تا فرهنگ و هنر این مرز و بوم درخشان تر از همیشه در جهان بدرخشد.