خاطره بازی با دهه ۴۰ در «حکایت‌های کمال»

امیرحسین کافتری، پیرامون حضور در سریال «حکایت‌های کمال» گفت:

اخبار چهره ها - از ۶ سالگی در کلاس بازیگری حضور داشتم و مدرک بازیگری از وزارت ارشاد دارم، از اولین کارهایم می‌توانم به عملیات «کرکس»، «پولمو می‌خوامم، «هفت سین»، «دهلیز»، سریال «معمای شاه» در نقش کودکی ولیعهد، سریال «رخصت» قدرت الله صلح میرزایی در نقش اول کودک، سریال ۷۰ قسمتی طنز «سه شو جواد رضویان»، فیلم «خانه ام رادوست دارم» که برای کشور انگلستان ساخته شد، اشاره کنم، اما با بازی در سریال «معمای شاه» و در نقش ولیعهد برای اهالی هنر شناخته شدم، البته در ۱۱ سالگی برای «باغ بهشت» دیپلم افتخار بهترین بازیگرکودک در بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک اصفهان را دریافت کردم.

 

حکایت های کمال

وی ادامه داد: از ابتدا پدرم من را به کلاس‌های بازیگری فرستاد و به مرور خودم علاقمند شدم. هر کاری سختی خاص خود را دارد و بازیگری نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ کلاس هاس بازیگری در کنار درس و مدرسه مشکلاتی داشت، اما کنار آمدم؛ برای هر کاری باید تلاش کرد، اما توانستم از بچگی مستقل شوم و بین درس و کار و تفریح تعادل برقرار کنم.

خاطره بازی با دهه ۴۰ در «حکایت‌های کمال»/بازیگری که به پزشکی علاقه دارد

کافتری پیرامون تجربه کار با بزرگان گفت:در طول این سال‌ها با بازیگران بزرگی کار کردم. خانم ثریا قاسمی، آقای حمید لولایی، جواد رضویان، مریم سعادت، لاله اسکندری، بنفشه‌خواه، شهره لرستانی، پاک نیت، مهران غفوریان و دیگر عزیزان کمک‌های بسیاری به من کردند، اما برای من  حمید لولایی و پاک نیت جز خوش اخلاق‌ترین بازیگران و الگوی اخلاق  بودند.

وی با اشاره به کارگردانی و تهیه کنندگی این سریال توضیح داد:از قبل با آقای صلح میرزایی کار کرده بودم. برای من نقش عباس را در نظر گرفته بودند و به من اعتماد کردند  جزء اولین نفراتی بودم که با من قرارداد بستند.

بازیگر سریال «حکایت های کمال» بیان کرد:مشکلات در هر کاری وجود دارد اما لیدر گروه شایان‌فر تهیه کننده به ما انرژی مثبت می‌داد و حس خوبی برای عوامل ایجاد می‌کردند و با همه سختی‌ها کار را جلو بردند.

خاطره بازی با دهه ۴۰ در «حکایت‌های کمال»/بازیگری که به پزشکی علاقه دارد

وی افزود: «حکایت‌های کمال» سومین کاری بود که با آقای صلح میرزایی داشتم. کار با ایشون خیلی خوب است و دست بازیگر را باز می‌گذارد و حس بازیگر را از او نمی‌گیرد؛ هیچ وقت به بازیگر استرس نمی‌دهد. دست ما را برای خلاقیت بیشتر باز می‌گذاشت که این نحوه کارگردانی خیلی به من و بقیه کمک کرد تا با خیال راحت بازی کنیم.

کافتری درباره قصه این سریال بیان کرد: «حکایت‌های کمال» به گفته آقای میرکیانی که با ایشان صحبت داشتیم در مورد خودشان است؛ داستان با محوریت کمال و دوستی با عباس است که صحنه و موقعیت‌های خاص خود را ایجاد می‌کردند. من دوست صمیمی کمال با بازی محمدرضا شیرخانلو را بازی کردم که بچه‌هایی پر شر و شور و پرانرژی و مدام در حال شیطنت‌های کودکی هستیم. من کاراکتری منفی باف، پسر ترسو و بدشانس را دارم که دائم خیال بافی می‌کنم و در نقطه مقابل کمال قرارمی‌گیرم که روحیات دیگری دارد و در واقع ما دو کاراکتر مکمل یکدیگر هستیم و لحظه‌های شیرینی را می‌سازیم.

خاطره بازی با دهه ۴۰ در «حکایت‌های کمال»/بازیگری که به پزشکی علاقه دارد

وی ادامه داد: «حکایت‌های کمال» روایتگر دهه ۴۰ است و می‌تواند یک نوستالژیک را به بزرگسالان بدهد؛ کار مختص کودکان و نوجوانان نیست و بزرگسالان هم می‌توانند سریال را مشاهده کنند و خاطرات قدیمی برای آن‌ها تداعی شود؛ نوجوانان با دیدن این کار‌ها می‌توانند خاطرات بزرگان خود را ببینند تا در دورانی که تکنولوژی و گوشی نبود چگونه زندگی می‌کردند و چقدر به هم نزدیک بودند.

این بازیگر درباره همکلاسی‌های خود توضیح داد:کلاس هشتم هستم و سعی کردم به همکلاسی‌هایم نگویم که بازیگر هستم چرا که نمی‌خواهم  تفاوتی در مدرسه با دیگران داشته باشم، اما امسال که مدرسه شروع شد چند تا از همکلاسی‌ها من را شناختند و به مرور کل مدرسه با خبر شدند؛ آن‌ها به من لطف دارند و کارهایم را دنبال می‌کنند.

وی از علاقه خود به پزشکی گفت:علاقه خاصی به درس دارم هدفم پزشکی است، می‌خواهم جراح مغز و اعصاب شوم و به درجات عالی برسم و بازیگری را در کنار آن به عنوان هنر ادامه خواهم داد به همین دلیل کارهایم را با وسواس انتخاب می‌کنم و بعد از حکایت‌های کمال چند کار را قبول نکردم.

کافتری در پایان بیان کرد: از پدر و مادرم تشکر می‌کنم که از ابتدای کلاس بازیگری و از ۶ سالگی کنارم و حامی من بودند.