ناگفته های آقای بازیگر از «حکایت‌های کمال»

این شب‌ها سریال تلویزیونی «حکایت های کمال» روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود و خیلی از مخاطبان کودک و نوجوان امروز را با سبک زندگی سال های قبل آشنا می کند.

اخبار چهره ها - به بهانه پخش این سریال با چند تن از بازیگران آن گفت و گو کردیم که در ادامه آن را می‌خوانید:

محمود پاک نیت بازیگر سینما و تلویزیون، درباره چگونگی حضور خود در سریال «حکایت‌های کمال» گفت: زمانی که فیلمنامه راخواندم، خیلی دوستش داشتم و به عنوان یک خواننده از آن لذت بردم و نهایتاً ایفای نقش در آن را قبول کردم.

وی ادامه داد: من دهه ۴۰ را دیدم و همین اتفاقاتی که برای کمال رخ می‌دهد را از نزدیک شاهد بودم. تجربیات کمال را داشته‌ام و اتفاقات این سریال برای من نوستالژی بود.

این بازیگر افزود: برای نوجوانان امروز که آن روز‌ها را ندیده اند، تماشای سریال جالب است؛ چرا که این روز‌ها بچه‌ها در آپارتمان هستند، اما در دوران ما خانه‌ها حیاط داشت و بچه‌ها تحرک داشتند و خستگی برایشان معنا نداشت. شاید برای بچه‌های امروز با دیدن سریال «حکایت‌های کمال» این سوال پیش بیاید که چرا خانه‌های ما آن حیاط با صفا را ندارد؟!

وی افزود: سال‌هایی که من در شیراز زندگی می‌کردم، پدرم در باغچه انواع میوه‌ها را کاشته بودم. برای همین در این سال‌ها که آپارتمان نشین شدیم، خیلی دوست دارم دوباره داشتن باغچه را تجربه کنم. در گذشته خانواده‌ها بیشتر دور هم بودند و حال و هوای خوبی را شاهد بودیم، واقعا لذت بخش بود.

 

پاک نیت

وی درباره همکاری با عوامل سریال «حکایت‌های کمال» اظهار کرد: من قبلاً با آقای صلح میرزایی کار کرده بودم و ژانر طنز را می‌شناسم. حضور در این کار برایم یک تجربه جدید بود و با پخش سریال مردم هم از سریال استقبال کردند.

پاک نیت درباره دیگر فعالیت های هنری خود بیان کرد: اخیراً سریال «دخترم نرگس» به نویسندگی و کارگردانی باقر حبیب پیران و تهیه کنندگی داود سلیمان پور را برای مرکز ارومیه کار کرده ام. این سریال در ۲۶ قسمت تولید شده است و مرحله تدوین را سپری می‌کند. همچنین در سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی حضور دارم که حدود دوماه است تصویربرداری می‌شود. این سریال دوران مشروطه را روایت می‌کند و من نقش یک خان را دارم.

پاک نیت

وحید اسمی خانی دیگر بازیگر این سریال هم گفت: سریال «حکایت‌های کمال» یک کار کمدی و نوستالژیک است. من در این مجموعه نقش مردی به نام رجب را بازی می‌کنم که با نقش‌های قبلی ام متفاوت است؛ چراکه باید در کاری تاریخی بازی می‌کردم. من دهه ۴۰ را ندیده ام و نقش مردی را بازی کرده ام که سنش بیشتر از این روز‌های من است اما با راهنمایی آقای صلح میرزایی توانستم در این سریال حضور داشته باشم.

بازیگر سریال‌ «زوج و فرد» عنوان کرد: تماشای سریال «حکایت‌های کمال» به خاطر اینکه فرهنگ گذشته ایران را به تصویر کشیده، برای مخاطب جذابیت دارد؛ چراکه در گذشته ارتباط خانواده‌ها نزدیکتر از الان بود.

اسمی خانی بیان کرد: از عوامل تولید آثار نمایشی خواهش می‌کنم ارائه نقش‌ها را به چند چهره خاص محدود نکنند و به جوانان مستعدی که انگیزه دارند هم اعتماد کنند تا شاهد ساخت سریال‌های بهتری باشیم؛ در این سال‌ها شاهد هستیم فقط چند بازیگر کار می‌کنند و من از کارگردانان و تهیه کنندگان خواهش می‌کنم به استعداد‌ها هم میدان بدهند.

پاک نیت

آیدا نوری هم از بازیگران سریال «حکایت‌های کمال» درباره شروع فعالیت خود گفت: من از کودکی تئاتر کار کردم و کلاس بازیگری رفتم، اما سالی که کنکور دادم پزشکی یزد قبول شدم و به خاطر علاقه به بازیگری پزشکی را ادامه ندادم.

وی ادامه داد: سال ۹۵ تله فیلم «بازگشت» به کارگردانی حسین قاسمی جامی و تهیه کنندگی روح‌الله خوشکام، سال ۹۶ فیلم سینمایی «اینجا کجاست»، سال ۹۷ «بی وزنی» مهدی فرد قادری را بازی کردم. امسال هم در تئاتر کودک «جادوی مو طلایی» حضور یافتم.

نوری اظهار کرد: سریال «حکایت‌های کمال» اولین کار تلویزیونی من است و خوشحالم که در کنار بازیگران چهره و قدیمی سینما و تلویزیون محمود پاک نیت، شهره لرستانی و عزیزان دیگر کار کردم. سریال حکایت‌های کمال سکوی پرتابی برای من به حساب می‌آید و از آقای شایان فر (تهیه کننده) و صلح میرزایی (کارگردان) تشکر می‌کنم که به من اعتماد کردند. من در «حکایت‌های کمال» نقش مینا دختر پاسبان محله (حمید ابراهیمی) را بازی می‌کنم؛ دختری در دهه ۴۰ که درگیر ماجرایی احساسی می‌شود. با توجه به اینکه من ۲۱ سال دارم و آن دوران را ندیده ام، اما سریال توانسته حس و حال قدیم را تداعی کند.