الیزابت بنکس «زن نامرئی» می‌شود

فیلم سینمایی «زن نامرئی» به سفارش کمپانی «یونیورسال» ساخته می‌شود. « الیزابت بنکس » هنرپیشگی و کارگردانی آن را برعهده دارد.

اخبار فرهنگ و هنر- بنکس کارگردان فیلم «فرشتگان چارلی» همچنین به همراه «ارین کریسیدا ویلسون» نویسنده فیلمنامه دختری در قطار و «مکس هندلمن» فیلم‌نامه آن را نوشته‌اند.

هنوز جزئیاتی در مورد این پروژه منتشر نشده لیکن برخی منابع خبر از متفاوت بودن این فیلم با «مرد نامرئی» که ماه فوریه اکران شد می‌دهند. الیزابت ماس در «مرد نامرئی» نقش‌آفرینی کرده است. 

یونیورسال به جای این که یک دستورالعمل کلی ارائه دهد که فیلم‌ها جزئی از یک طرح بزرگتر باشند، این محدودیت‌ها را کنار زده و به فیلمسازان این آزادی عمل را داده تا داستان‌های منحصر به فرد خود را بسازند.

مرد نامرئی نام یک داستان علمی تخیلی از هربرت جورج ولز است در سال ۱۸۹۷ منتشر شده‌است. این داستان که به صورت سوم شخص روایت می‌شود مورد اقبال زیادی قرار گرفته و تاکنون فیلم‌ها و سریال‌های متعددی با اقتباس از آن ساخته شده‌است. 

دانشمندی به نام گریفین ماده‌ای شیمیایی را کشف می‌کند که باعث نامرئی شدن موجودات می‌شود. وی این روش را با موفقیت بر روی خودش آزمایش می‌کند، ولی نمی‌تواند دوباره به حالت اول بازگردد. مرد نامرئی با مشکلات زیادی دست به گریبان می‌شود، از جمله اینکه بر خلاف بدنش لباس‌ها و غذایی که می‌خورد نامرئی نمی‌شوند و او مجبور است برای اینکه لو نرود تمام بدن خود از جمله سر و صورت و چشمهایش را از دیدگان همه پنهان کند یا اینکه بدون لباس راه برود. پس از اینکه پول‌های مرد نامرئی تمام می‌شود با استفاده از خاصیت نامرئی بودنش شروع به انجام اعمال خلافکارانه می‌کند و به هر جایی که پا می‌گذارد وحشت به پا می‌کند و غوغا برمی‌انگیزد. در پایان داستان او توسط مردم کشته می‌شود و بدنش کم‌کم نمایان می‌شود.

از سال ۱۹۳۳ اولین فیلم براساس این داستان ساخته شد و آخرین فیلم با این داستان که البته با تغییرات بسیاری همراه بود در ماه فوریه سال جاری میلادی اکران شد. حالا الیزابت بنکس قصد دارد « زن نامرئی » را با الهام از داستان اصلی به روی پرده‌های سینما بیاورد.