«اوج ۱۱۰»؛ فیلمی درباره شهید ستاری

صبح امروز (شنبه ۹ آذر) با حضور امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش ، شاهین تقی خانی معاون فرهنگی کل ارتش، پرویز کرمی مشاور ارتباطات و اطلاع رسانی رئیس بنیاد ملی نخبگان، احسان محمد حسنی مدیر عامل سازمان هنری رسانه‌ای اوج و جمعی از فرماندهان و امرای نیروی هوایی ارتش، فیلمبرداری فیلم «اوج ۱۱۰» در پایگاه هوایی شهید لشگری آغاز شد.

اخبار فرهنگ و هنر - امیرعزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش با تشکر از سازندگان این فیلم گفت: ساخت این فیلم بسیار مهم و ارزشمند است، زیرا شهید ستاری زیر ساخت‌هایی ایجاد کرد که هنوز ما در حال استفاده از آن‌ها هستیم. شهید ستاری بر روی جوانان سرمایه‌گذاری کرد و بسیاری از دانشجویانی که شهید ستاری آموزش داد، امروز در زمره فرماندهان هستند.

سیاوش سرمدی کارگردان فیلم نیز با اشاره به اینکه حدود سه سال برای نگارش فیلمنامه این فیلم و بعد ساخت آن کار مطالعاتی و پژوهشی کرده است، گفت: خوشحالم که امروز درباره شهید ستاری یک فیلم سینمایی می‌سازیم؛ زیرا شهید ستاری خدمات زیادی به کشور و نظام کرد و کسی بود که در خودکفایی نیروی هوایی ارتش تلاش زیادی کرد و ما سعی کردیم که در فیلم «اوج ۱۱۰» به بخشی از این تلاش‌ها بپردازیم.

سرمدی همچنین در خصوص فیلم «اوج ۱۱۰» افزود: امیدوارم با همکاری‌های ارتش بتوانم این فیلم را به جشنواره فیلم فجر امسال برسانم.

فیلم سینمایی «اوج ۱۱۰» به نویسندگی و کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه کنندگی جلیل شعبانی به بخش‌های از زندگی شهید ستاری می‌پردازد و اولین نمایش آن در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «سال‌های پایانی جنگ است؛ ایران درگیر کمبود تسلیحات نظامی است؛ سرتیپ ستاری روی یک پروژه مهم کار می‌کند...»

سیاوش سرمدی که پیش از این مستند‌های «ادواردو»، «امام موسی صدر»، «چمران به روایت دختر جبل عامل»، «۸۰ سال مقاومت» و «داوطلب مرگ» را روی پرده نقره‌ای برده، ساخت اولین فیلم سینمایی داستانی خود را تجربه می‌کند.