معضل همیشگی محل نمایشگاه کتاب

احمد دولت آبادی مدیر مسئول انتشارات نگارتابان، درباره محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: شهرآفتاب گزینه مناسبی برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.چون کمبود پارکینگ در مصلای تهران وجود دارد و از طرف دیگر ترافیک، شهر را اشباع کرده است از این رو شهرآفتاب می تواند محل مناسبی برای نمایشگاه کتاب باشد.

اخبار فرهنگ و هنر - وی افزود:شهرداری تهران برای مجموعه شهر آفتاب هزینه زیادی کرده اگر چه ممکن است کمبودهایی در این مکان برای برپایی نمایشگاه کتاب وجود داشته باشد اما در نهایت باید بپذیریم شهر آفتاب محل برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باشد.

مدیر مسئول انتشارات نگارتابان ادامه داد:مصلی محل نماز خواندن است و نمی توان در این محل، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را به مدت ۱۰ روز برپا کرد. با زمانی که صرف چیدن غرفه ها می شود ناشران دو هفته درگیر برپایی نمایشگاه کتاب هستند از این رو مردم واقعا در مصلی تهران اذیت می شوند.

دولت آبادی با اشاره به مشکلات مصلی تهران برای برپایی نمایشگاه کتاب اظهار داشت: مردم در مصلی با مشکل پارکینگ و ازدحام جمعیت روبه رو هستند.این مسائل آن ها را اذیت می کنند.تا مردم به شهر آفتاب استقبال نروند، نواقص آن مشخص نمی شود.قطعا به هرجایی وارد شوید مشکلاتی دارد و مشکلات به مرور برطرف می شود.

وی ادامه داد:اگر سال ۹۹ نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شهرآفتاب برگزار شود تاحدی مشکلات این مکان برطرف می شود و البته مشکلاتش نسبت به دو سال قبل کاهش یافته است.این مشکلات سال به سال کمتر خواهد شد.مردم باید در شهر آفتاب باشند تا مشکلات این مکان مشخص و رفع شود.

دولت آبادی گفت: اگر مردم در این دو سال به شهر آفتاب می رفتند درصد کمتری از نواقص این مکان باقی می ماند. باید مکان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نهایی شود و این نمایشگاه را فقط در شهر آفتاب برگزار کنند.

مدیر مسئول انتشارات نگارتابان گفت: نمایشگاه تمام صنف ها از جمله نمایشگاه مبلمان، صنعت یا خودرو هم باید در شهر آفتاب برگزار شود.راه شهر آفتاب چندان طولانی نیست و رفتن به این مکان برای کسی که خودرو داشته باشد، راحت است.