صدرعاملی از «سونامی» می گوید

محمدرضا صدرعاملی فیلمنامه نویس فیلم سینمایی « سونامی »، پیرامون نگارش فیلمنامه «سونامی» و انتخاب ورزش تکواندو برای محوریت این فیلم گفت: نگارش فیلمنامه ورزشی دغدغه‌های فراوانی به همراه دارد چراکه همواره دغدغه مخاطب را به همراه دارد، ما در فیلم سینمایی سونامی به سراغ ورزشی رفتیم که مخاطب با آن ارتباط برقرار کند. 

اخبار چهره ها - وی در همین راستا ادامه داد: برای نگارش فیلمنامه «سونامی» سراغ ورزشی رفتیم که در میان ایرانیان محبوب بوده و در کنار آن در عرصه بین الملل مدال آوری داشته باشد، به همین دلیل «تکواندو» را برای محوریت اصلی فیلم سونامی انتخاب کردیم.

بازیگر فیلم «دختری با کفش‌های کتانی» چگونگی انتخاب ورزش تکواندو را به عنوان تنه اصلی فیلم سونامی اینگونه تشریح کرد: واقعیت امر نوشتن فیلمنامه ورزشی از همان ابتدا به امر برای من جذابیت‌های فراوانی داشت و از قبل به فکر نگارش چنین فیلمنامه‌ای بودم، منتها به مراتب نگارش و ساخت فیلمی درباره ورزش‌های گروهی کمی سخت بود پس ما باید بین کشتی، وزنه برداری و تکواندو یکی را انتخاب می‌کردیم که انتخاب من تکواندو بود.

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «سونامی» در همین رابطه اذعان کرد: پیش از این فیلم‌های بسیاری در عرصه ورزش ساخته شده اما اکثریت این آثار به ورزش کشتی به عنوان محبوب‌ترین ورزش داخلی پرداخته‌اند، چالش اصلی سونامی حول محور رابطه بین مربی و ورزشکار شکل گرفت، چالشی که در ادامه روند نگارش دچار بسط و گسترش شد.

وی درباره همکاری خانواده صدرعاملی در سونامی اضافه کرد: شاید در سینما بیشتر معطوف به این باشند که افراد حاضر به صورت خانوادگی کار می‌کنند و نسبت به این مسئله واکنش منفی نشان دهند، اما مثل اکثر مشاغل که امکان دارد فرزندان کار و پیشه پدرشان را دنبال کنند در سینما هم گاهاً این اتفاق می‌افتد و ممکن است فرزندی این راه را انتخاب کند و من هم راه پدرم را ادامه داده و سینما را به عنوان شغل خود برگزیدم. 

صدرعاملی درباره احتمال موفقیت فیلم سینمایی «سونامی» در گیشه خاطرنشان کرد: از نظر من این سبک از فیلم ورزشی و این نوع نگاه به رویداد و اتفاقات پیرامون زندگی یک ورزشکار کمتر در سینمای ایران مشاهده شده و من به شخصه به فروش خوب اثر و استقبال مخاطبان امیدوار هستم.