حرکت عجیب و غریب پانته‌آ بهرام در نشست خبری/ خانم بازیگر شال خود را از سر برداشت

دومین روز از جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم‌های « شنای پروانه » به کارگردانی محمد کارت، «بی صدا حلزون» به کارگردانی بهزنگ دزفولی زاده، «تومان» مرتضی فرشباف و فیلم کوتاه «دابر» و مستند «قصه دختران فروغ» به کار خود پایان داد.

اخبار چهره ها - «شنای پروانه» اولین فیلم بلند سینمایی کارت محسوب می‌شود که مسائل و مشکلات افراد طبقه پایین جامعه را نشان می‌دهد. این افراد برای رسیدن به برخی از اهدافشان کماکان به زور متوسل می‌شوند و روش حق خواهی شان گونه دیگری است.

این فیلم با استقبال زیادی روبرو شد و یکی از حاشیه‌های نشست پرسش و پاسخ آن، به پانته آ بهرام یکی از بازیگران فیلم مربوط می‌شود که شال خود را از سر برداشت تا بگوید برای نقشی که کوتاه بود، موهایش را تراشیده است و گریمی متفاوت دارد.

امیر آقایی هم که نقش یک شرور را در این فیلم بازی می‌کند، گفت: این نقش بخشی از زندگی پیش از هنرپیشه شدنم است.

 

حرکت عجیب و غریب پانته‌آ بهرام در نشست خبری/ «شنای پروانه» توجه اهالی رسانه را جلب کرد

 

فیلم سینمایی «بی صدا حلزون» نیز اولین فیلم بلند سینمایی بهرنگ دزفولی زاده است که بخشی از مشکلات جامعه ناشنوایان را در دل یک درام نشان می‌دهد.

حرکت عجیب و غریب پانته‌آ بهرام در نشست خبری/ «شنای پروانه» توجه اهالی رسانه را جلب کرد

هانیه توسلی برای رسیدن به نقشش زحمت کشیده و این را در جزئیات ارائه آن می‌توان دید. یکی از حاشیه‌های نشست هم اعتراض کارگردان نسبت به تصمیمات هیئت انتخاب جشنواره بود. دزفولی زاده گفت که چرا فیلمش با توجه به پتانسیل‌های موجود در آن و آماده بودن نسخه نهایی در بخش سودای سیمرغ حضور ندارد؟! او اعلام کرد که با این کار حق عوامل بخصوص هانیه توسلی ضایع شده است. از دیگر حاشیه‌های این فیلم، حضور نداشتن محسن کیایی، مهران احمدی و پدرام شریفی در نشست پرسش و پاسخ بود.

حرکت عجیب و غریب پانته‌آ بهرام در نشست خبری/ «شنای پروانه» توجه اهالی رسانه را جلب کرد

فیلم بعدی « تومان » مرتضی فرشباف بود؛ فیلمی که کارگردانش در نوع پرداخت قصه، دکوپاژ، میزانسن، کارگردانی و فیلمبرداری تلاش کرده بود دنیای جدیدی را تجربه کند. این فیلم را باید بدون خستگی و حداقل دوبار دید تا بتوان مفهوم‌ درونی و زیرلایه‌هایش را کشف کرد. از تقاط قوت «تومان» بازی روان و یکدست بازیگران بخصوص نقش اصلی مرد یعنی میر سعید مولویان بود که نظرات مثبت فراوانی را به خود جلب کرد.

فیلم کوتاه «دابر» و مستند «قصه دختران فروغ» هم که در سانس آخر سینما رسانه اکران شدند، مهجور ماندند و با استقبال کمی روبرو شدند.

فیلم‌های « درخت گردو » (محمدحسین مهدویان) در سینما‌های آزادی (سالن شهر هفتم) و سینما ماندانا، « خروج » (ابراهیم حاتمی‌کیا) در سینما‌های آزادی و گالریا و «شنای پروانه» (محمد کارت) در سینما‌های باغ کتاب و گالریا در روز دوم جشنواره فجر به سانس فوق‌العاده رسیدند.