خنده های از ته دل «نیوشا ضیغمی» و «محمدرضا شریفی نیا»/ عکس

چندی پیش رئیس شورای صنفی نمایش اسامی آثار منتخب برای اکران نوروزی ۹۹ را اعلام کرد تا مخاطبان سینما بتوانند در میان ۷ فیلم اعلام شده به سلیقه خود به تماشای آثار بنشینند.

اخبار چهره ها - «شنای پروانه» محمد کارت، «لامینور» داریوش مهرجویی، «لاله» اسداالله نیک‌نژاد، «بازیوو» امیرحسین قهرایی، «پسرکشی» محمد هادی کریمی، «زن‌ها فرشته‌اند ۲» حسین فرحبخش و «فیلم خوب، بد جلف ۲» از پیمان قاسمخانی آثار اکران نوروزی سال ۹۹ را تشکیل می‌دهند.

« زن‌ها فرشته اند۲ » به تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش، کارگردانی آرش معیریان ادامه ای بر نسخه اول این فیلم سینمایی است که برای اکران نوروزی امسال انتخاب شده است، البته شاید پیش از اعلام اسامی آثار نوروزی کمتر کسی حتی اسمی از نسخه دوم این فیلم شنیده بود اما این اثر در کمال تعجب به اکران نوروز رسید.

«زن‌ها فرشته اند۲» اثری است که بنا به ترکیب بازیگران مشخصا برای گیشه ساخته شده و شاید بتوان این فیلم را یکی از کم کیفیت ترین آثار پیش بینی کرد، این فیلم از دسته آثار ملقب به سوپرمارکتی بوده که در زمان کم و با بودجه ای محدود به دنبال گیشه است. 

اولین تصاویر از فیلم «زن ها فرشته اند ۲»

براساس عکس های منتشر شده از این فیلم نیوشا ضیغمی ، محمدرضا شریفی نیا و سیروس همتی از جمله بازیگرانی هستند که در نسخه دوم فیلم سینمایی «زنها فرشته اند» به ایفای نقش پرداخته است. 

نسخه نخست زن‌ها فرشته اند به کارگردانی شهرام شاه حسینی سال ۱۳۸۶ تولید و اکران شد، نیکی کریمی، امین حیایی ، مهتاب کرامتی، علی مردانه، لادن طباطبایی، لیلا اوتادی، محمدرضا شریفی نیا بازیگران آن فیلم بودند، در این میان تنها نام محمدرضا شریفی نیا در نسخه دوم آمده است.

اولین تصاویر از فیلم «زن ها فرشته اند ۲»

فیلم حول محور خیانت و کلیشه زن پولدار و مرد فقیر و آس و پاس می گردد. زنی پولدار که عاشق شوهرش هست و نمایشگاه و خانه اش را به نام شوهرش کرده است، در یک مسافرت که انجام نمی شود پی به خیانت همسرش پی می برد.

سینمایی از این دست مدتهاست در سینمای ایران از میان رفته اما هر از چند گاهی آرش معیریان به عنوان کارگردان صاحب سبک چنین آثاری فیلمی را راهی چرخه اکران می کند، شاید این آثار در دهه هشتاد مخاطب داشت اما دهه نود این آثار را کاملا به دست فراموشی سپرده است.