تمهیدات بهداشتی و پزشکی تلویزیون برای تداوم برنامه سازی و سریال سازی

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مراکز و ارگان‌ها از جمله مدارس و دانشگاه‌ها، کنداکتور برنامه‌های تلویزیونی هم با تغییراتی همراه شده است.

معاونت سیما پس از شیوع ویروس کرونا تدابیری در این باره اتخاذ کرد و کنداکتور بیشتر شبکه‌های تلویزیونی دستخوش تغییراتی شدند و سراغ برنامه‌ها و سریال‌های طنز و مفرح رفت و حتی همه شبکه‌ها، پخش فیلم‌های سینمایی را به صورت روزانه تا پایان سال در دستور کار خود قرار دادند و برای تداوم ضبط برنامه‌ها، مسابقات و سریال‌های نوروزی، پشتیبانی‌های لازم را در نظر گرفت.

سید محمود اسلامی مدیر کل مالی و اداری معاونت سیما در این باره گفت: از آنجایی که در آستانه تعطیلات نوروز هستیم و این ایام جز پرکارترین زمان برای بسیاری از همکاران ماست و طبق روال همیشه برای ساخت فیلم‌ها، سریال‌ها و ویژه برنامه‌های نوروزی از مدت‌ها پیش برنامه ریزی شده بود با ورود ویروس کرونا، شرایط کار عزیزان ما در این حوزه سخت‌تر شده است.

وی افزود: تمامی عوامل و دست اندرکاران مجموعه فیلم و سریال‌های نوروزی که از مدت‌ها پیش مشغول ضبط و تصویربرداری این مجموعه‌ها بودند هم اکنون نیز با وجود تمام سختی‌ها و نگرانی‌ها به علت شرایط به وجود آمده به دلیل تعهد کاری و احساس مسئولیت، لحظه‌ای کار را متوقف نکردند و با اشتیاق همچنان مشغول کار هستند تا به لطف خدا، سریال‌ها و ویژه‌های نوروزی را سر موقع به آنتن برسانند.

مدیرکل مالی و اداری معاونت سیما خاطرنشان کرد: حسب دستور معاون سیما در خصوص لزوم رعایت تمامی مراقبت‌های بهداشتی به علت شرایط حادث شده از شیوع ویروس کرونا و تاکید ایشان بر حفظ سلامت هنرمندان که شبانه روز در حال انجام وظیفه هستند، تمهیداتی را به منظور حفظ سلامت این سرمایه‌های انسانی در نظر گرفتیم.

وی گفت: با هماهنگی شهرداری تهران محل ضبط برنامه‌ها و سریال‌های نوروزی پاکسازی و گندزدایی شده است. همچنین با هماهنگی و مساعدت مرکز بهداشت و درمان و شورای عالی پزشکی سازمان صداوسیما، تیم‌های پزشکی و واحد‌های اورژانس به محل ضبط برنامه‌ها اعزام شده اند تا در صورت نیاز احتمالی به امور پزشکی هنرمندان در کوتاهترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

اسلامی همچنین از استقرار پزشک در واحد دوبلاژ معاونت سیما خبر داد و افزود: برای اطمینان خاطر عزیزان و پیشکسوتان واحد دوبلاژ، از ابتدای شیوع ویروس کرونا با استقرار تیم پزشکی، شرایط جسمانی همکاران مورد ارزیابی و آزمایش قرار گرفته است و این تمهیدات همچنان ادامه دارد.

اسلامی تاکید کرد:در تمام پروژه‌ها با هماهنگی مرکز بهداشت سازمان صداوسیما، تیم‌های پزشکی برای انجام تست و نظارت و کنترل عوامل در پشت صحنه‌ها حضور دارند و هر روز تمامی عوامل مورد تست و آزمایش قرار می‌گیرند تا خدای نکرده مشکلی برای عوامل و گروه‌های فیلمبرداری و تصویربرداری فیلم‌ها و سریال‌های نوروزی پیش نیاید، به طوری تجهیزات لازم برای سریال‌های در حال تولید همچون «نون خ»، «زیرخاکی»، «جشن سربرون» و .. ارسال شده و همچنین پزشکان متخصص هم در کنار گروه‌های فیلمبرداری حضور دارند.

وی افزود: علاوه بر حضور پزشک برای رعایت موارد بهداشتی و مراقبت‌های پزشکی اقلام مورد نیاز نظیر مواد ضد عفونی کننده و گندزدایی، ماسک، دستکش و .. تامین و در اختیار پروژه‌های سیما گذاشته می‌شود و حتی استودیو‌های تولید و تمامی بخش‌های سیما پاکسازی شده‌اند و همکاران هم مورد تست روزانه قرار می‌گیرند.

مدیرکل مالی و اداری معاونت سیما همچنین با اشاره به اینکه عوامل سریال سلمان فارسی مدتهاست در جزیره قشم در حال فیلمبرداری هستند، تصریح کرد: تمام تجهیزات و اقلام مورد نیاز بهداشتی و مراقبت‌های پزشکی برای این گروه اعزام شده تا در دسترس عوامل این سریال ویژه که مدتهاست از خانواده خود هم دور هستند، قرار بگیرد و یک پزشک نیز تیم را همراهی می‌کند. مدیرکل مالی و اداری معاونت سیما همچنین از مساعدت‌های شورای سلامت، معاونت منابع مالی و سرمایه انسانی و مرکز بهداشت سازمان صداوسیما که در این مدت نهایت همکاری را برای به سرانجام رساندن طرح‌های نوروزی شبکه‌های تلویزیون انجام دادند، قدردانی کرد.