چهره مشهور سینمای جهان: خوبی قرنطینه آن بود که باعث زنده شدن زمین شد

 دیوید لینج این هفته یک پیشبینی انجام داد و گفت که مردم سراسر جهان بعد از دوران قرنطینه مهربان‌تر خواهند بود. اما اسپایک لی از کارگردان‌های آفریقایی آمریکایی هالیوود و رئیس هیئت داوران دوره پیش رو جشنواره کن می‌گوید این وضعیت به سود جهان است.

اخبار چهره ها - در مصاحبه‌ای جدید، کارگردان فیلم‌های سینمایی «مالکوم ایکس» و «کار درست را انجام بده» گفت مجبور شدن همه برای ماندن در خانه به کره زمین این اجازه را داده که خودش را درمان کند.

لی گفت: پیش از کرونا و بعد از کرونا. همه چیز در حال تغییر است. مقاله‌ای در این باره خواندم که  آلودگی‌ها در حال پاک شدن است. آسمان‌ها تمیز و حیوانات در حال بازگشت هستند. می‌دانید، فکر می‌کتم زمین از ما عصبانی بوده است. شاید این موضوع که با قلب و روحم باور دارد باعث شود مردم فکر کنند که من دیوانه هستم.

او ادامه داد: ما در حال کشتن و از بین بردن این سیاره هستیم و در این زمان که همه چیز تعلیق و متوقف شده زمین دوباره جان گرفته است. آب‌ها تمیز هستند. روز دیگری در نیویورک تایمز خواندم که لس آنجلس تمیز‌ترین هوا را در دنیا داشته است. لس آنجلس!

این کارگردان فیلمی در حال ساخت در ژانر درام جنگی به نام «خون دا ۵» در همکاری با نتفلیکس دارد که به دلیل توقف تولید‌های گسترده در هالیوود، ساخت این فیلم هم لغو شده است. لی قرار بود رئیس هیئت داوران جشنواره کن ۲۰۲۰ باشد که البته این رویداد هم به عقب افتاد.