سرگرمی های قرنطینه ای آقای بازیگر/ از ظرف شستن تا نمایشنامه نویسی

 شبکه سلامت سیما در ایام ماه مبارک رمضان برنامه زنده «خرم‌ شهر» را روی آنتن می‌برد. « خرم شهر » برنامه ای گفتگو محور است و هر روز با دعوت از یک مهمان روایتی متفاوت از زندگی را ارائه می کند. روایتی که قصه آدم های متفاوت در جامعه است، افرادی که کمتر شناخته شده اند.

اخبار فرهنگ و هنر - این برنامه گفتگو محور، هر روز ساعت ۱۹ به صورت زنده پخش می‌شود. اجرای برنامه «خرم شهر» بر عهده محمدحسین امیدی است که برای اولین بار به قاب تلویزیون آمده و سال گذشته به عنوان ‌مجری برتر رادیو شناخته شده است.

روز گذشته سه شنبه ۱۶ اردیبهشت، سیاوش طهمورث مهمان اول برنامه «خرم شهر» بود، طهمورث درباره قرنطینه خانگی گفت: ۲ ماهی است که در خانه هستم، در این مدت کمتر بیرون آمده ام. امیدوارم روزی برسد که نیاز به سفارش کردن نداشته باشیم و همه خودشان ایمنی را رعایت کنند. به طور مثال من یادم است می گفتند کمربند ماشین را ببندید این کار به دلایل مختلف عادت شد و متوجه شدند که این را برای جان خودشان می گویند. امروز هم اگر شما موارد بهداشتی را رعایت نکنید در وهله اول جان خود و بعد جان دیگران در خطر است.

طهمورث درباره این روزهای خود عنوان کرد: در خانه ظرف می شورم، غذا هم درست می کنم. همچنین این روزها در حال نوشتن نمایشنامه ای هستم. تلویزیون نگاه می کنم، موزیک گوش می کنم و کتاب می خوانم.

سوژه اصلی برنامه «خرم شهر» خیام رحمانی سرباز سرو آبادی بود که با پول خرید گوشی تلفن همراه، اقلام ضروری برای خانوارهای محروم را تامین کرده است. با رسانه ای شدن کار خیرخواهانه خیام رحمانی از طرف دفتر ریاست جمهوری و نهادهای مختلف مورد تقدیر قرار گرفته است.

رحمانی درباره اتفاقات اخیر گفت: ۳ ماه پیش که به مرخصی رفته بودم گوشی تلفن همراهم شکست و تصمیم گرفتم به جای اینکه آن را تعمیر کنم حقوق ماهانه سربازی را برای خرید یک گوشی جدید پس انداز کنم.

 وی ادامه داد: حقوق ماهیانه من که دارای مدرک کارشناسی حقوق هستم، ۸۰۰ هزار تومان است لذا بعد از سه ماه پس انداز توانستم مبلغ ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای خرید یک گوشی جدید تهیه کنم تا بعد از دوران خدمت بتوانم یک گوشی جدید خریداری کنم.

سرباز سرو آبادی توضیح داد: اوایل اسفند بعد از شیوع ویروس کرونا، مردم برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از شیوع این ویروس به توصیه‌های مسئولان بهداشتی توجه کرده و در خانه قرنطینه شدند اما همین موضوع باعث کاهش درآمد بسیاری از مردم و فشار بر خانوارهای نیازمند بویژه در روستاها شد.

رحمانی اظهار کرد: هدف من از اختصاص سه ماه حقوق خود برای خرید مایحتاج عمومی برای مردم فقط جلب رضای خداوند متعال بود و نمی خواستم کسی از این کارم اطلاع پیدا کند اما این خبر در تمام کشور بازتاب وسیعی داشت.

این سرباز درباره تماس دفتر ریاست جمهوری گفت: از طریق دفتر ریاست جمهوری با من تماس گرفتند و با آنها دیداری داشتم  و ضمت تشکر از این کار مبلغ پنج میلیون تومان برای تهیه گوشی به من هدیه دادند.