بهناز جعفری هم بازی ریحانه پارسا در «کوسه» شد

بهناز جعفری فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی است و بازی در تئاتر را با نمایش «سلطان مار» به کارگردانی گلاب آدینه در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد و در نمایش‌های کارگردانان شاخصی چون بهرام بیضایی، محمد رحمانیان، علیرضا نادری و … به ایفای نقش پرداخت.

اخبار چهره ها - او اولین بار با نقش کوتاهی در «روسری آبی» رخشان بنی‌اعتماد در سال ۱۳۷۳ وارد سینما شد. او در سال ۱۳۸۰ برای بازی کوتاهش در فیلم «خانه‌ای روی آب» ساخته بهمن فرمان‌آرا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن را از بیستمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

بهناز جعفری در سال ۱۳۹۰ برای نخستین بار با علی عطشانی در فیلم «تلفن همراه رئیس جمهور» همکاری کرد و توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند. او به تازگی برای همکاری با عطشانی در پروژه جدیدش با عنوان « کوسه »، قرارداد بسته است.

از دیگر آثار شاخص این بازیگر می‌توان به فیلم‌هایی همچون «مسافر ری»، «آب و آتش»، «چند تار مو»، «بیدار شو آرزو»، «باغ‌های کندلوس»، «یک خانواده محترم»، «ساکن طبقه وسط»، «حوالی اتوبان»، «دلم می‌خواد»، «خانه دختر»، «لانتوری»، «خشم و هیاهو»، «سه رخ» و... و سریال‌هایی همچون «خاک سر»، «دوران سرکشی»، «مختارنامه»، «آب پریا»، «یادآوری»، «آمین»، «چرخ فلک»، «همه چیز آنجاست»، «نفس»، «زیر پای مادر»، «بچه مهندس ۱، ۲ و ۳» و... اشاره کرد.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «کوسه» که قرار بود از اواسط فروردین ماه کلید بخورد و با شیوع کرونا به تعویق افتاد، به زودی آغاز می‌شود.

تاکنون حضور پژمان جمشیدی ، مهران احمدی، مهدی هاشمی، ریحانه پارسا و سیما تیرانداز در «کوسه» قطعی شده و دیگر بازیگران این فیلم پربازیگر که بر اساس فیلمنامه‌ای از پیمان عباسی ساخته می‌شود، در روز‌های آتی معرفی خواهند شد.