رونق در گیشه‌های سینمای کره جنوبی پس از بازگشایی سینماها

برای نخستین بار از زمانی که در ماه ژانویه کروناویروس گریبان گیر کره جنوبی شد، باکس آفیس این کشور سینمادوست نشان از بهبود چشمگیر داشت. رقم فروش بلیت در آخر هفته به ۴۰۲ هزار رسید که کمتر از نیمی از ارقام یک آخر هفته در دوران عادی است، اما نسبت به آخر هفته قبلی ۱۱۲ درصد رشد داشت.

اخبار فرهنگ و هنر - 2 عنصر مسئول این رشد بود: کوپن‌های تخفیف که به ارزش ۵ دلار توسط شورای فیلم کره به تماشاچیانی اهدا شد که بلیت‌های سینمایی خریداری می‌کردند و همچنین بازگشت فیلم‌های بزرگ کره‌ای به سینماها.

فیلم تریلر کره‌ای «مزاحم» پنج‌شنبه منتشر شد؛ درست همان روزی که شورای فیلم کوپن‌های خود را به مردم ارایه کرد. این نخستین فیلم بزرگ کره‌ای بود که از زمان آغاز ویروس کرونا در کره توانسته در سینماها اکران شود. این فیلم طی چهار روز نخست اکران سینمایی خود از فروش ۲۸۹ هزار بلیت حدود ۲.۲۳ میلیون دلار درآمد کسب کرد. حدود ۱.۸۷ میلیون دلاری که این فیلم بین روزهای جمعه تا یکشنبه به دست آورد مسئول ۶۳ درصد از فروش ملی در آخر هفته بود.

شورای فیلم کره یک کمپین سه هفته‌ای راه‌اندازی کرده تا بتواند صنعت فیلم را که توسط کروناویروس نابود شده، بازیابی کند. تحت این کمپین شورا تا سقف ۱.۳۳ میلیون بلیت خریداری شده بین روزهای پنج‌شنبه و یکشنبه را یارانه‌ای می‌کند. این سازمان نیمه دولتی اعلام کرده ممکن است این کمپین را برای مدت زمان طولانی‌تری تمدید کند.

حالا فیلم‌های کره‌ای بیشتری دارند برای اکران آماده می‌شوند و انتظار می‌رود باکس آفیس را بالاتر هم بکشند. از جمله آن‌ها می‌توان به «معصومیت» که روز دهم ژوئن اکران می‌شود، «من و من» که هجدهم ژوئن اکران می‌شود و «#زنده» که بیست‌وچهارم ژوئن منتشر می‌شود اشاره کرد.