عذرخواهی آقای کارگردان به خاطر حمایت از وودی آلن

اسپایک لی در مصاحبه‌ای در برنامه «صبح» نظرات خود را در مورد نحوه برخورد با وودی آلن مجری این برنامه به اشتراک گذاشت.

اخبار چهره ها - او گفته بود: من فقط می‌خواهم بگویم که وودی آلن یک فیلمساز خیلی بزرگ است و نادیده گرفتن او، برای وودی منصفانه نیست. نمیدانم که می‌توان کسی را طوری حذف کنید و نادیده بگیرید که انگار هیچگاه وجود نداشته است.

او اضافه کرد: وودی یکی از دوستان من و طرفدار تیم نیکس ( تیم بسکتبال) است، پس می‌دانم که او از این ماجرا عبور می‌کند. با وجود آنکه از لی سوالات بیشتری در مورد وودی آلن پرسیده شد، اما او بحث را به سمت دیگری سوق می‌دهد.

اسپایک لی پس از مدتی برای این صحبت‌های خود و حمایت از وودی آلن عذرخواهی کرد و نوشت: من عمیقا متاسفم. صحبت‌های من اشتباه بودند. من آزار و اذیت جنسی و خشونت را تحمل نمی‌کنم و نخواهم کرد. چنین رفتار هایی، آسیب‌هایی جدی می‌زنند که نمی‌توان آن هارا نادیده گرفت.

آلن پس از طرح مجدد اتهاماتش مبنی بر اینکه از فرزندخوانده خود به نام دیلن فارو زمانی که ۷ ساله بوده سوء استفاده کرده است، میان افراد زیادی از هالیوود اعتبار خود را از دست داد. او مرتبا این اتهامات را رد کرده و بعد از دو تحقیق پلیس در دهه ۹۰ میلادی هم هیچگاه محکوم نشده است.

اوایل امسال، خاطرات وودی آلن بعد از آنکه توسط ناشران زیادی رد شد و مورد اعتراض قرار گرفت توسط آرکید پابلیشینگ منتشر شد. آمازون هم یک قرار فیلمسازی را با او لغو کرد که باعث شکایت ۶۸ میلیون دلاری وودی آلن از این کمپانی شد. این استودیو از انتشار فیلم سینمایی او به نام «یک روز بارانی در نیویورک» کنار کشید و تعدادی از بازیگران این فیلم مثل تیموتی شالامی هم دستمزد به دست آمده از این فیلم را به خیریه اهدا کردند.

گفتنی است فیلم سینمایی «پنج خون» به کارگردانی اسپایک لی به تازگی از سوی نتفلیکس منتشر شده که تاکنون نقد‌های مثبتی را برای این فیلمساز برنده اسکار به همراه داشته است.