علیرضا خمسه از خاطرات و جاودانگی مرحوم کشاورز می گوید

علیرضا خمسه بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ، درباره دلیل ماندگاری محمدعلی کشاورز و هنرمندان پیشکسوتی، چون او در ذهن مردم گفت: ما هنرمندان بسیاری در کشورمان داشتیم که یکان یکان آن‌ها به دیار باقی شتافتند و خاطرات خودشان را با خود بردند. خوشا به حال هنرمندانی که دو موقعیت برای ماندگاری و جاودانگی داشتند؛ موقعیت اول اینکه خاطرات آن‌ها در ذهن و دل مردم حک شد و دیگری بازی بر پرده جادویی سینما.

اخبار چهره ها - وی ادامه داد: آقای کشاورز در طول زندگی هنری پر بار خود، بار‌ها این امکان را داشت که با مردم در سریال‌ها و فیلم‌ها و تئاتر خود گفتگو و ارتباط برقرار کند. همین امر باعث می‌شود او در ذهن مردم جاودانه بماند.

بازیگر « پایتخت » درباره نوع ارتباط خود با استاد کشاورز گفت: من و آقای کشاورز غیر از این که استاد و شاگرد بودیم، رفاقت هم با یکدیگر داشتیم.

وی افزود: در سال ۱۳۶۳ یعنی در آغاز فعالیت من، این امکان فراهم شد تا از طریق یک دوست مشترک به نام استاد اسماعیل شنگله، یک تئاتر تلویزیونی به نام «دست بالای دست» را کار کنیم. آن زمان من جوانی جویای نام بودم که در کنار دو استاد بزرگ تئاتر خانم جمیله شیخی و آقای کشاورز بازی کردم.

علیرضا خمسه اظهار کرد: در واقع اولین حضور جدی من در عرصه هنر با بازی در نمایش «دست بالای دست» رقم خورد. در آن نمایش، آقای کشاورز نقش وکیل و خانم جمیله شیخی نقش همسر ایشان را بازی می‌کردند و من یک جوان لاغر چوپان حقه باز بودم. بعد‌ها توفیق پیدا کردم که در فیلم «چهارشنبه عزیز» هم در کنار ایشان بازی کنم. زمانی که خبر فوت استاد را شنیدم حس کسی را داشتم که پدر یا یکی از عزیزانش را از دست داده است.